• Anonym (Meningslöst)

    Hur sluta vara svartsjuk?

    Hej

    Hur kan jag sluta vara svartsjuk?

    Min man har ett stort nätverk och många vänner ett framgångsrikt jobb och stor kompetens.

    Jag inser mer och mer att hans liv är mer framgångsrikt och intressant än mitt.

    Jag jobbar hemma, har fullt upp att sköta hemmet och ekonomin och barnen.

    Jag har inga vänner och inga av hans vänner är intresserade av att prata med mig när vi ses.

    Tom grannarna pratar med min sambo men går iväg om de bara ser mig.

    Känner mig så värdelös. Och ivägen.

    Som att alla tycker att han är värd bättre än mig.

    Så tråkig är jag.

  • Svar på tråden Hur sluta vara svartsjuk?
  • Anonym (Anonym)

    Du måste omvärdera ditt liv. Du jobbar en massa också, med ert gemensamma liv. Den enda som gör att du mår dåligt är faktiskt du själv, pga hur du trycker ner dina egna insatser. Och det märker även andra, det är därför de inte vill prata med dig.

    Skaffa dig egna vänner, börja uppskatta dig själv och inse att du är lika värd som alla andra. Man kan inte mäta folks värde i vad de arbetar med eller andra världsliga saker.

  • Anonym (Cc)

    Har du pratat med din man om detta? Kanske ni kan bjuda in nått par som du känner dig mest bekväm med på middag, där det bara är ni 4. Då kanske du lättare kan knyta an med nån av dem? Annars som en Anna skrev. Skaffa egna vänner om du har möjlighet. Via nån aktivitet?, nätet. Genom jobb brukar va bra men jobbar du hemifrån är ju inte det ett alternativ. Hoppas de läser sig.

  • Anonym (Meningslöst)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-03-30 16:21:18 följande:

    Du måste omvärdera ditt liv. Du jobbar en massa också, med ert gemensamma liv. Den enda som gör att du mår dåligt är faktiskt du själv, pga hur du trycker ner dina egna insatser. Och det märker även andra, det är därför de inte vill prata med dig.

    Skaffa dig egna vänner, börja uppskatta dig själv och inse att du är lika värd som alla andra. Man kan inte mäta folks värde i vad de arbetar med eller andra världsliga saker.


    Du har nog så rätt. Suck. Svårt bara när folk tycker att man är en såndär som bara är hemma dvs inga arbetskamrater eller liv utanför hemmet.

    Dvs väldigt ointressant person.

    Jag är ointressant.

    Enda jag gör är tvätta laga mat skjutsa barn passa grannarnas barn duger jag till.

    Medan sambon har sina intressen och hobbys. Vilket jag kan bli avundsjuk på mest för att vi aldrig gör något själva. Man glider ifrån varandra när bara en utvecklas.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Meningslöst) skrev 2020-03-30 16:40:57 följande:
    Du har nog så rätt. Suck. Svårt bara när folk tycker att man är en såndär som bara är hemma dvs inga arbetskamrater eller liv utanför hemmet.

    Dvs väldigt ointressant person.

    Jag är ointressant.

    Enda jag gör är tvätta laga mat skjutsa barn passa grannarnas barn duger jag till.

    Medan sambon har sina intressen och hobbys. Vilket jag kan bli avundsjuk på mest för att vi aldrig gör något själva. Man glider ifrån varandra när bara en utvecklas.
    Du behöver en hobby! När du mår bra kommer det att ge avtryck i resten av ditt liv också. Och förslå aktiviteter tillsammans med din sambo :)

    Och skit i de andra ;) Lätt att säga, svårt att göra. Det kräver viss träning.
Svar på tråden Hur sluta vara svartsjuk?