• Anonym (Ts)

    Vad vill han

    Jag och min vännina lärde känna en man för ngr månader sen. Han fattade tyckte för min kompis men vi började umgås alla tre som vänner.

    Då hon var mitt uppe i en separation blev det att jag och den här mannen umgicks ngr gånger på tu man hand och han började också ringa mig flera gånger i veckan. Vi hade långa väldigt fina samtal, ofta flera timmar och han vill hjälpa mig och är väldigt fin mot mig, han har hjälpt mig med mycket också och han säger att jag är underbar och så fin att prata med. Att han tycker mycket om mig. Dock fortsätter han att säga att han är intresserad av min kompis.

    Min kompis är inte intresserad av honom men de har nu lite mer kontakt. Vi träffades alla tre i helgen och hade kul. Inget har hänt mellan varken dem eller mig och honom. Som ni säkert förstår har jag fått känslor för honom och har nu svårt att hantera situationen. Senast idag hade vi fint samtal men sen plötsligt säger han hur härlig och fin min kompis är. Jag kände mig så ledsen och funderar nu på hur jag ska tänka och agera kring detta. Vi är alla mellan 35-40 år.

  • Svar på tråden Vad vill han
  • Anonym (,)

    Avstå från att umgås när han är med, för det kommer bara spä på dina känslor för honom. 

  • Tecum

    Grattis du har hamnat i kompisfällan, något som annars mest drabbar killar. Du kan inte göra så mycket annat än att tiga och lida - eller sluta umgås med honom.
    Ditt hopp är att din vän visar tydligt att hon inte är intresserad, då kan han få upp ögonen för dig. Fast då blir du liksom second-best. Haken är att om du hintar för din kompis att du är intresserad kan det tagga henne att ta tag i relationen med honom, hon känner konkurrensen och vill vinna. 

  • smulpaj01
    Tecum skrev 2020-03-30 19:48:00 följande:

    Grattis du har hamnat i kompisfällan, något som annars mest drabbar killar. Du kan inte göra så mycket annat än att tiga och lida - eller sluta umgås med honom.

    Ditt hopp är att din vän visar tydligt att hon inte är intresserad, då kan han få upp ögonen för dig. Fast då blir du liksom second-best. Haken är att om du hintar för din kompis att du är intresserad kan det tagga henne att ta tag i relationen med honom, hon känner konkurrensen och vill vinna. 


    Japp, såhär tror jag också.
  • Anonym (Ts)

    Så det finns ingen möjlighet att han har känslor för mig? Ska försöka dra mig undan då. Känner redan att min kompis gillar hans uppmärksamhet. Blir så ledsen för han överöser mig med komplimanger ibland och sen tillbaka med att prata om min kompis

  • Anonym (,)

    Det är ju ett vågspel, men om du skulle orka med det (utan att lura sig själv) kan ni ju fortsätta som hittills? Med den risken att du bara blir ledsen till slut. 

    Men du kan ju alltid fråga honom rakt ut varför han vill vara kompis med/ha så mycket kontakt med dig? Varför har du hjälpt mig med så mycket? Typ så. Jag tänker också att han kan se dig som ett sätt att komma närmare henne, om kompisen får veta av dig att han är snäll o bra osv kanske han framstår i bättre dager för henne. Men svårt att säga utan att känna er. 

  • Anonym (Man48)

    Om ni har timslånga samtal om det mesta här i livet så har han nog nån känsla för dig

    Han kanske är lika osäker som du ?

    Hur ska han kunna veta om ni inte sätter hammarn på spiken å pratar om det.

  • Anonym (Ts)

    Ja jag får dubbla signaler, en del av mig säger att han vill vara nära mig pga henne men att prata fyra timmar och vilja hjälpa med allt säger ju att han har ngn känsla. Jag vet inte, vill bara vara nära honom men antar att det är bättre att dra sig undan

  • Anonym (Ts)

    Om det spelar ngn roll så har jag och min vännina stereotypa roller i det här såklart, hon är blond och väldigt söt och glad och alert och jag mörk och sydländsk Och inte klassiskt söt men speciellt utseende

  • Anonym (kille)

    Mörk och sydländsk, du är säkert väldigt vacker, så du kommer nog inte ha några problem att hitta en annan kille. Det låter lite som, allt slagit lite fel, mycket tvetydighet. 


    Du vet ju vad du bör göra, du känner ju din vän bäst, vilken person hon är, kan du lita på henne, eller har hon en historia att vara lite bakslug och slarvig. 


    Bäst är nog att lämna den relationen, och finna något bara för dig. 

  • Anonym (Hm...)

    Det här påminner så mycket om en situation som en nära vän till min sambo var i. Hon var mitt uppe i en skilsmässa. Skillnaden var bara följande:

    1. Mannen i fråga var gift med en kvinna sedan minst 20 år) redan.

    2. Han var äldre (50 +) tror jag..

    3. Han var enbart intresserad av att få båda kvinnorna, som dessutom var väldigt nära vänner, i sängen!

    4. Han vill även ha trekant med dessa 2 väninnorna (visade det sig).

    Jag absolut avskyr denna man! Han är så vidrig. Det mest knäppa här är att hans fru innerst inne VET vad hennes gubbe pysslar med. .Men hon vill hellre leva i en lögn och låtsas som ingenting. Hemskt liv.. skulle bli as bitter!

    OBS! Påstår inte att detta är fallet för er. Könde bara att det påminde så mkt om de jag kände till.

    Ett litet råd:

    Försök att lägga alla kort på bordet och var ärlig. Först med din väninna och sedan med denna man. Vem vet, han kanske tror att du inte är intresserad.

Svar på tråden Vad vill han