• AmelieIsak

    Fy f*n för er som reser i påsk

    Det är för bedrövligt hur fräcka, respektlösa, egoistiska och nonchalanta människor som reser i dessa tider är. Åh vad jag hoppas att bara ni själva för en gångs skull drabbas. Kom inte och gråt sen. Ingen djävel kommer bry sig om er. Symptom eller ej, stanna för i helv**e hemma förbannade puckon.

  • Svar på tråden Fy f*n för er som reser i påsk
  • joffan

    Är egoistiskt att resa nu. Jag åker till släkten 45 mil bort varje påsk och har gjort det i 10 år men iår blir det att sanna hemma. Så ovärt att riskera att smitta. Blir mer och mer karantän här hemma. Börjat handla mat på nätet och undviker att vara ute num men tyvärr träffar jag endel folk på jobbet. Men det är oundvikligt.

  • Disa35

    Jag har hela tiden tyckt, och uppmuntrat, att leva som vanligt så gott det går och så mycket omständigheterna tillåter. Med det har jag menat bl a att vara ute i friska luften, stödköpa hämtmat hos sin lokale krögare och ägna sig åt aktiviteter som inte innebär risk för smittspridning.
    Det står jag fortfarande för.
    Men att t ex packa in sig på en färja som tar flera timmar, för att åka till en rätt så förskonad region i vårt land, och därmed riskera både sig själv och andra, samt att belasta den regionens mycket mindre sjukvård - det är att ta dumhet till en helt ny nivå.

  • Solli
    AmelieIsak skrev 2020-03-31 00:17:56 följande:

    Det är för bedrövligt hur fräcka, respektlösa, egoistiska och nonchalanta människor som reser i dessa tider är. Åh vad jag hoppas att bara ni själva för en gångs skull drabbas. Kom inte och gråt sen. Ingen djävel kommer bry sig om er. Symptom eller ej, stanna för i helv**e hemma förbannade puckon.


    Du har beskrivit hurdana människor är i allmänhet.

    Varför så upprörd?
  • Pentra

    Jag börjar att känna mig smittfri nu så jag kommer fortsätta att boosta immunförsvaret, och sedan kommer jag nog att kunna fira Påsk med svärisarna som vanligt. Efter det så reser jag absolut dit jag vill; vanligtvis, när solen och värmen kommer så blir det med bil ut till natursköna platser där man breder ut en filt i en skogsglänta och umgås på tu man hand... Eller så åker jag iväg ut och packar segelbåten full och ger mig ut på sjön. ... Mvh, Pentra

  • Mortiscia80
    Pentra skrev 2020-03-31 06:27:04 följande:

    Jag börjar att känna mig smittfri nu så jag kommer fortsätta att boosta immunförsvaret, och sedan kommer jag nog att kunna fira Påsk med svärisarna som vanligt. Efter det så reser jag absolut dit jag vill; vanligtvis, när solen och värmen kommer så blir det med bil ut till natursköna platser där man breder ut en filt i en skogsglänta och umgås på tu man hand... Eller så åker jag iväg ut och packar segelbåten full och ger mig ut på sjön. ... Mvh, Pentra


    Det finns inget som heter "boosta immunförsvaret", det funkar inte så.

    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/experten-forklarar-darfor-kan-du-inte-boosta-ditt-immunforsvar
  • AmelieIsak

    [quote=80312987][quote-nick]Pentra skrev 2020-03-31 06:27:04 följande:[/quote-nick]Jag börjar att känna mig smittfri nu så jag kommer fortsätta att boosta immunförsvaret, och sedan kommer jag nog att kunna fira Påsk med svärisarna som vanligt. Efter det så reser jag absolut dit jag vill; vanligtvis, när solen och värmen kommer så blir det med bil ut till natursköna platser där man breder ut en filt i en skogsglänta och umgås på tu man hand... Eller så åker jag iväg ut och packar segelbåten full och ger mig ut på sjön. ... Mvh, Pentra[/

    Läkare är coronasmittade i Sverige, stroke-patient är smittad på sjukhus men DU reser absolut dit du vill... Vad är det för en jäkla attityd? Trollar du?

  • Pentra
    Mortiscia80 skrev 2020-03-31 13:06:47 följande:
    Det finns inget som heter "boosta immunförsvaret", det funkar inte så. www.svt.se/nyheter/inrikes/experten-forklarar...

    Men då uttrycker jag mig så här ist då, och mer exakt så som forskare rekommenderar; bland det bästa man kan göra för att hjälpa kroppen att bearbeta, kämpa mot och vinna över virus och bakterier är att bygga upp ett så bra immunförsvar som möjligt. Detta görs med en varierad och hälsosam kost tillsammans med ordentliga, och i nuläget faktiskt dubbla, doser av kosttillskott, såsom multivitaminer, C- och E-vitamin och zink m.fl. ... Mvh, Pentra
  • Pentra
    AmelieIsak skrev 2020-03-31 13:42:55 följande:
    [quote=80312987][quote-nick]Pentra skrev 2020-03-31 06:27:04 följande:[/quote-nick]Jag börjar att känna mig smittfri nu så jag kommer fortsätta att boosta immunförsvaret, och sedan kommer jag nog att kunna fira Påsk med svärisarna som vanligt. Efter det så reser jag absolut dit jag vill; vanligtvis, när solen och värmen kommer så blir det med bil ut till natursköna platser där man breder ut en filt i en skogsglänta och umgås på tu man hand... Eller så åker jag iväg ut och packar segelbåten full och ger mig ut på sjön. ... Mvh, Pentra[/ Läkare är coronasmittade i Sverige, stroke-patient är smittad på sjukhus men DU reser absolut dit du vill... Vad är det för en jäkla attityd? Trollar du?

    Vaddå jäkla attityd?! Jag har aldrig upplevt någon trängsel långt ute i skogen. Där är ju snarare risk för lappsjuka. Och det är ingen större trängsel ute på havet på Västkusten heller. Drssutom så uppmanas människor att avhålls sig från stt åka kollektivt och ist ta egen bil, vilket jag också gör. Att åka ut i naturen ensam eller på tu man hand är hälsan själv. Så, jag ser verkligen inte problemet. ... Mvh, Pentra
Svar på tråden Fy f*n för er som reser i påsk