• Anonym (suckar)

    Hur gör vi nu? Flytt

    Flyttlasset skulle gå nu i påsk. Den var plannerad sedan tidigt i höstas. Sen kom coronan. Vad ska vi göra nu?

  • Svar på tråden Hur gör vi nu? Flytt
  • Anonym (suckar)
    Roxwell skrev 2020-03-31 22:47:28 följande:

    Hade flyttat ändå.

    Så länge man håller sig för sig själv vad är problemet?


    Jag är rädd för att alla ska bli arga.
  • Caliot

    Jag hade flyttat ändå. Jag vet inte hur situationen ser ut för er men normalt sett så har man ju sagt upp eller sålt sitt hus/lägenhet när man ska flytta. Inte bara att bromsa ett sånt förlopp. Nån ska in i din lya och du ska till en ny lya osv. Inget nån kan bli arg över.

  • Anonym (suckar)
    Ms H skrev 2020-03-31 23:28:04 följande:

    Ska ni flytta långt? Är alla inblandade friska?


    Ja vi ska flytta ganska långt. Mer än halva landets längd. Än så länge är alla friska.
  • Anonym (suckar)
    Caliot skrev 2020-03-31 23:41:13 följande:

    Jag hade flyttat ändå. Jag vet inte hur situationen ser ut för er men normalt sett så har man ju sagt upp eller sålt sitt hus/lägenhet när man ska flytta. Inte bara att bromsa ett sånt förlopp. Nån ska in i din lya och du ska till en ny lya osv. Inget nån kan bli arg över.


    Ja så är det ju. V ska vara ute senast den 17e April.
  • Anonym (Rebecca)

    Finns väl inte så mycket att göra? Ni måste ju ha någonstans att bo? Har ni sagt upp er gamla bostad måste ni ju lämna den, finns väl inte så mycket mer att diskutera?

    Ni får väl mest bara se till att ni är så få som möjligt som hjälper till med flyttlasset och att alla är friska.

  • Ms H
    Anonym (suckar) skrev 2020-03-31 23:51:23 följande:

    Ja vi ska flytta ganska långt. Mer än halva landets längd. Än så länge är alla friska.


    Den var svår. Vet inte hur jag hade gjort i det fallet faktiskt.
  • Anonym (J)
    Anonym (suckar) skrev 2020-03-31 23:22:44 följande:

    Jag är rädd för att alla ska bli arga.


    Vilka är du rädd ska bli arga?
  • Anonym (Q)

    Självklart räknas detta som en nödvändig resa. På vilket sätt skulle det vara bättre att ni måste lämna er bostad och sedan bo på hotell?

    Om ni är friska så är det ju inga problem, ni smittar ju inte då. Skulle ni vara smittade utan symptom, så är risken väldigt liten att ni ska smitta någon. Då måste ni i princip hosta eller nysa på dom i ansiktet.

    Så vidta alla de säkerhetsrutiner som gäller nu, så kommer det att gå bra.

Svar på tråden Hur gör vi nu? Flytt