• Anonym (Anonym)

    Håller på att bli sjuk - lite orolig för corona

    Vaknade imorse med lätt migrän, den är under kontroll nu. Dessvärre har jag under em fått halsont och är konstigt i huvudet, ungefär som yrsel eller att man är lite dimmig, så svårt att beskriva. Jaha, men så klart oroar man sig för corona nu när det är som det är. Man vill ju inte dö liksom... Vet inte riktigt hur jag ska tänka förutom att försöka ta det lugnt och stanna hemma. Det som är oroväckande är att det tydligen finns en massa yngre människor som blir rejält sjuka utan att ha underliggande sjukdomar, som det så fint heter. Och jag vill inte smitta de jag bor med heller men det är så gott som omöjligt att förebygga. Folk talar om att de är sjuka i två-tre veckor, även om man har milda symptom =/ Det här var inte kul...

  • Svar på tråden Håller på att bli sjuk - lite orolig för corona
  • Anonym (Lea)

    De allra flesta klarar sig. Jag tror att de som inte haft någon diagnosticerad bakomliggande sjukdom ändå haft något. T.ex infektioner eller immunbrist.

    Är du orolig så ta askorbinsyra i höga doser. Det är alltså c-vitamin. Blanda pulvret med vatten och en nypa bikarbonat så att det inte ska vara så surt. Ta åtminstone 10-15 g per dag, uppdelat i 5-8 doser. Oavsett om lobbyistläkarna säger att det inte fungerar så vittnar flertalet läkare om det i USA och Kina. Och det finns belägg för att det fungerar. Men det vore självmord för en läkare med kopplingar till läkemedelsbolag att erkänna att det finns produkter som konkurrerar med de stora bolagens som är både billigare och mer lättillgängliga.

  • Pentra

    Jag tar uppdelat 4-5 gram C-vitamin om dagen, 1-grams depotabletter, för att hålla sjukdomar på avstånd och symptom på en så låg nivå som möjligt. Men så har jag också tagit ordentlig daglig C-vitamindos sedan över 10 år tillbaka. Vid påtaglig smitta/sjukdomskänningar så är rekommendationen 1 gram depotablett varannan till var tredje timma dygnet runt. Så, rekommendationen från Lea är verkligen riktig och att ta fasta på. Sedan så behöver man även kombinera C-vitaminen med E-vitamin, B12 och Zink + Histidin, och även med en multivitamin (som t.ex. Mivitotal) som man tar i dubbel dos. Att få i sig vitaminer, mineraler och dess spårelement är jätteviktigt. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lea) skrev 2020-04-01 19:08:07 följande:

    De allra flesta klarar sig. Jag tror att de som inte haft någon diagnosticerad bakomliggande sjukdom ändå haft något. T.ex infektioner eller immunbrist.


    Ja media är ju inte så meddelsam just kring de unga dödsfallen heller, det enda man kunde läsa om ett av dem var att det hade funnits "risker" kring den människan, vad nu det innebär. Man vet liksom inte riktigt var farorna finns om man annars räknar sig som relativt frisk människa.
  • Anonym (Anonym)
    Pentra skrev 2020-04-01 19:35:25 följande:

    Jag tar uppdelat 4-5 gram C-vitamin om dagen, 1-grams depotabletter, för att hålla sjukdomar på avstånd och symptom på en så låg nivå som möjligt. Men så har jag också tagit ordentlig daglig C-vitamindos sedan över 10 år tillbaka. Vid påtaglig smitta/sjukdomskänningar så är rekommendationen 1 gram depotablett varannan till var tredje timma dygnet runt. Så, rekommendationen från Lea är verkligen riktig och att ta fasta på. Sedan så behöver man även kombinera C-vitaminen med E-vitamin, B12 och Zink + Histidin, och även med en multivitamin (som t.ex. Mivitotal) som man tar i dubbel dos. Att få i sig vitaminer, mineraler och dess spårelement är jätteviktigt. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Jag har sedan någon månad börjat ta multivitamin faktiskt, man kan ju hoppas att det gör någon nytta!
Svar på tråden Håller på att bli sjuk - lite orolig för corona