Inlägg från: Kvittning |Visa alla inlägg
  • Kvittning

Hot om ekonomisk kris från sambo

Hej och hallå skrev 2020-04-02 14:07:02 följande:
    Jag skäms så mycket över detta och har inte vågat prata med dem om det.. Jag tycker det är svårt att förstå till vilken grad han är elak nu. Han har ju rätten till mina saker eftersom han är skriven här, och tror sig iallafall ha rätt till pengar av mina procent av ägandet. Men brukar folk verkligen välja den vägen när man gör slut? Han är inte i ett akut behov av pengar
    Vet inte vilken relation du har till dina föräldrar men gissar att den inte är alltför dålig om de köpt en lägenhet för dig att bo i. 

När jag haft det tufft i livet, både som barn och som vuxen, så har det alltid känts bättre efter att jag pratat med min mamma om det. Alltid känts jättetungt innan men så skönt att sedan få hennes stöd när man väl orkat berätta om jobbiga saker som man skämts för. 

Och som förälder nu när jag ser att mina barn har det jobbigt så märker jag också att de mår så mycket bättre om de bara berättar vad det är. Spelar ingen roll hur gammal man är, mammas stöd är alltid värdefullt. 
Svar på tråden Hot om ekonomisk kris från sambo