Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Bröstförstoring via landstinget/regionen?

neverpreggo skrev 2020-04-02 14:33:49 följande:

Är det en relevant kommentar? Det finns vårdcentraler där trycket inte är så högt att de inte kan ta ställning till detta.

Det var en väldigt relevant kommentar. Om det har funnits något tillfälle i livet när det är lämpligt att lyfta blicken och intresset från den egna individen så är det fanimig nu. 
  • Pope Joan II
    Anonym (A) skrev 2020-04-02 15:50:35 följande:
    Finns inget behov av att skuldbelägga människor för att de tänker på andra saker än Corona. För de flesta (finns några undantag här på FL har jag märkt) så fortgår det vanliga livet med stora och små problem jämsides med oron för Corona.
    Det finns ett enormt behov av att få människor att tänka på den samhällsfarliga smitta vi alla är exponerade för. Gör inte människor det så tror jag att det blir oerhört svårt att överblicka konsekvenserna för mänskligheten. 
  • Pope Joan II
    Anonym (A) skrev 2020-04-02 16:11:27 följande:
    Fast nu är jag övertygad om att de flesta (som sagt, här på FL finns vissa undantag) som kan tänka på både Corona och andra saker som tynger dom.
    Det är inte jag lika övertygad om. Men alldeles oavsett hur det ligger till med den saken så handlar ts trådstart inte om att tänka på större byst, den handlar om en direkt olämplig vilja att uppta vårdresurser genom att agera på sin tanke.
  • Pope Joan II
    neverpreggo skrev 2020-04-02 19:57:53 följande:

Precis. Att fokusera på andra problem är snarare bättre än att tänka på Corona varje sekund. En del inser att livet är kort och tar i itu med sånt som de skjutit upp. Inte farligt. Inte som att TS kräver att allt ska hända just nu.

Toxic tråd.

Bröstförstoring.

Jaja, får väl hoppas att alla de som ser den saken som en nödvändighet att planera för i nuläget överlever så att det ens kan komma ifråga. 
    neverpreggo skrev 2020-04-02 19:54:01 följande:
    Att sätta bollen i rullning på något som man funderat på länge är ändå inte fel. De på VC kan få bedöma problemet och utefter vad det blir för bedömning göra en vårdplan. Bedöms TS inte få operation så är det bara att spara ihop själv. Beviljas en operation så kommer det självklart ändå att bli väntetid som kommer att vara längre än vanligt. Många mår bättre av att veta så de kan planera.
    Komiskt. 
Svar på tråden Bröstförstoring via landstinget/regionen?