-
Hej,Jag skulle vilja försöka att få beviljat bröstförstoring via landstinget (numera regionen). Jag har alltid haft 70A och sen jag ammade mitt enda barn har brösten blivit plattare och i stort obefintliga. Jag mår väldigt dåligt över detta. Ni som fått beviljat bröstförstoring via er region, har ni skickat in en egenvårdsremiss eller gått via en familjeläkare som skrivit en remiss? Till vilken mottagning ska remissen skickas i sånt fall?Tack för svar.Mvh
-
Svar på tråden Bröstförstoring via landstinget/regionen?
-
Tror inte sjukhusen prioriterar bröstförstoringar just nu
-
Ela90 skrev 2020-04-02 13:47:28 följande:
Tror inte sjukhusen prioriterar bröstförstoringar just nu
Är det en relevant kommentar? Det finns vårdcentraler där trycket inte är så högt att de inte kan ta ställning till detta.
-
Även om TS får en tid på sin vårdcentral, så är ju alla icke nödvändiga operationer inställda.neverpreggo skrev 2020-04-02 14:33:49 följande:
Är det en relevant kommentar? Det finns vårdcentraler där trycket inte är så högt att de inte kan ta ställning till detta.
-
Det var en väldigt relevant kommentar. Om det har funnits något tillfälle i livet när det är lämpligt att lyfta blicken och intresset från den egna individen så är det fanimig nu.neverpreggo skrev 2020-04-02 14:33:49 följande:
-
Vet om två stycken som fått det beviljat. Dessa två har haft en lång kontakt med psykiatriker innan som dom fått övertala. Skulle inte tippa på att du lyckas dom närmsta 3-4 åren.
-
Finns inget behov av att skuldbelägga människor för att de tänker på andra saker än Corona. För de flesta (finns några undantag här på FL har jag märkt) så fortgår det vanliga livet med stora och små problem jämsides med oron för Corona.Pope Joan II skrev 2020-04-02 14:37:32 följande:Det var en väldigt relevant kommentar. Om det har funnits något tillfälle i livet när det är lämpligt att lyfta blicken och intresset från den egna individen så är det fanimig nu.
-
Varför inte spara ihop och betala själv? Jag kan garantera dig att privata plastikkirurger kommer att göra ett mycket snyggare jobb än vad en allmänkirurg från landstinget kan/kommer att göra.
Och vad kommer härnäst, gratis rumpimplantat till de som inte har KimK rumpor?
Nej, gör det rätta, belasta inte den hårt överbelastade sjukvården med dina fixa idéer utan skaffa ett jobb och spara ihop till summan själv alt financiera genom den privata kliniken. -
Fast varför ska vi skattebetalare bekosta folks skönhetsoperationer? Låter helt sjukt att landstinget ens går med på det även om vi inte haft problem med Corona!Anonym (A) skrev 2020-04-02 15:50:35 följande:
Finns inget behov av att skuldbelägga människor för att de tänker på andra saker än Corona. För de flesta (finns några undantag här på FL har jag märkt) så fortgår det vanliga livet med stora och små problem jämsides med oron för Corona.
TS får bekosta det själv tycker jag. Dessutom är folks liv viktigare än folks skönhetsoperationer. -
HUR kan man ens komma på tanken att belasta vården med en onödig operation nu???Skogskantarellen skrev 2020-04-02 13:23:14 följande:Hej,Jag skulle vilja försöka att få beviljat bröstförstoring via landstinget (numera regionen). Jag har alltid haft 70A och sen jag ammade mitt enda barn har brösten blivit plattare och i stort obefintliga. Jag mår väldigt dåligt över detta. Ni som fått beviljat bröstförstoring via er region, har ni skickat in en egenvårdsremiss eller gått via en familjeläkare som skrivit en remiss? Till vilken mottagning ska remissen skickas i sånt fall?Tack för svar.Mvh
Berätta, för jag förstår inte!
Folk kläcker ur sig de dummaste saker, de vill resa, de vill skicka ungar att gå påskkärring och nu ska det göras plasttuttar. Mitt i en världsomspännande pandemi!
Hur tänker ni???
Var glad att du är frisk för Guds skull istället för att kräva nya bröst i en tid som kommer efterföljas av stramare ekonomiska förutsättningar än du troligen någonsin fantiserat om. Och DÅ finns inga pengar till silikonbröst!
Boka hos privatkirurg, OM de nu lägger ner sin energi på detta istället för att hjälpa till där hjälpen verkligen behövs. -
Det finns ett enormt behov av att få människor att tänka på den samhällsfarliga smitta vi alla är exponerade för. Gör inte människor det så tror jag att det blir oerhört svårt att överblicka konsekvenserna för mänskligheten.Anonym (A) skrev 2020-04-02 15:50:35 följande:Finns inget behov av att skuldbelägga människor för att de tänker på andra saker än Corona. För de flesta (finns några undantag här på FL har jag märkt) så fortgår det vanliga livet med stora och små problem jämsides med oron för Corona.