• Anonym (Gravid 40+)

    Kan det vara tecken på MF?

    Under mina tidigare graviditeter har jag mått väldigt illa och varit ordentligt trött. Jag är bara i vecka 5, men jag känner ingenting annat än att mina bröst är lite ömma (men även det har börjat gå ner).

    Graviditetstestet är jätte starkt positivt fortfarande.

    Kan ovan ändå vara tecken på MF eller att risken för det är större? Jag är trots allt 40+.

  • Svar på tråden Kan det vara tecken på MF?
  • Anonym (An)

    Det sägs ju att illamående är ett gott tecken och att det eventuellt kan vara en indikation för mindre risk för missfall. Enda gången jag har mått illa och kräkts fick jag dock missfall, annars har jag inte mått illa en enda dag och då har det gått bra. Så man får nog bara vänta och se...

  • Anonym (Gravid 40+)
    Anonym (An) skrev 2020-04-04 14:22:30 följande:

    Det sägs ju att illamående är ett gott tecken och att det eventuellt kan vara en indikation för mindre risk för missfall. Enda gången jag har mått illa och kräkts fick jag dock missfall, annars har jag inte mått illa en enda dag och då har det gått bra. Så man får nog bara vänta och se...


    Tack för svar.

    Till saken hör att jag skulle välkomna ett missfall. Detta var högst oplanerat. Jag är inte särskilt glad över att behöva göra en abort (överväger tanken på att behålla, men det skulle sabba både mitt och faderns liv på så många sätt och ekonomiskt vore det katastrof just nu, så till 90% blir det en abort).
Svar på tråden Kan det vara tecken på MF?