• Anonym (Kurre)

För gammal för separation?

Hej,

Grubblar o grubblar...

Man 45 år.

Vi har det ganska bra, barn i skol- och förskoleålder, kan prata om mycket och delar syn på livet och intressen.

Men sexlivet är totalt stendött, ingen passion, ingen gnista och min fru vill ha det så.

Vi har provat allt det där med tid för varandra, ingen press osv osv men det är dött.

Jag har provat att ha någon vid sidan om men det var liksom inte det jag ville ha, smyga och ljuga är inte min grej upptäckte jag, samt att jag vill ha en riktig relation.

Min drömrelation är att vara särbo och bygga det hela på romantik snarare än att dela vardagsslit. Der jag funderar på är om mittt tåg redan gått så att säga? Inser nu i efterhand att jag kunde ha haft detta för 10 år sedan men förstod det inte då.

Så den eviga frågan är, skiljas eller leva vidare och ha det OK, men inte riktigt bra?

För om jag skiljer mig kan jag visserligen få en bättre relation med mer sex och kärlek, men mycket annat blir ju jobbigare med bostad, delad vårdnad etc

Så snälla kom med råd hur jag kan tänka och hur ni har tänkt!

Som sagt så kommer min fru inte att ändra sig, hon är inte längre attraherad av mig och så är det med den saken, så att prata med henne kommer inte att hjälpa, stannar jag kommer vår relation att se ut såhär.

• Svar på tråden För gammal för separation?
  • Anonym (Kurre)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-04-05 08:53:52 följande:

Vi var helt olika syn på ett förhållande märker jag. Bara för att man inte har sex behöver ju inte relationen vara ?död? som du så fint uttrycker det. Men ja, ser man sex som det viktigaste här i livet så får man ju söka det då. Inget mer med det.

Har man inte sex så är den sexuella relationen per definition död. Man kan fortfarande ha en annan typ av relation som vänner, livspartners eller vad man nu vill kalla det, men ett kärlekspar är man inte.

Ja folk har väldig olika syn på det här märker jag, min fru pratar om ?en djupare form av kärlek? som på nåt sätt skulle vara finare än romantisk kärlek och inte nödvändigtvis innefattar sex, men jag delar inte den bilden, för mig hänger det ihop.
  • Anonym (Kurre)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-04-05 09:24:53 följande:

Jaha är din fru och du bara kk? I och med att du pratar om sexuell relation? Ja men då förstår jag att du är sur över att du inte får sex. Trodde ni hade ett kärleksförhållande.

Ett kärleksförhållande är en typ av sexuell relation för mig. KK är en annan typ av sexuell relation.

Båda är sexuella relationer fast ändå skiljer de sig åt. Är du med på hur tänker?
  • Anonym (Kurre)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-04-05 10:08:32 följande:

Nej inte riktigt, du borde ha skrivit i din ts att ni har ett kk-förhållande.

Vi är gifta, för mig är det en självklarhet att sex har en central plats i äktenskapet. Äktenskapet är för mig en typ av kärleksrelation. En kärleksrelation för mig innefattar alltid sex.
  • Anonym (Kurre)
    Anonym (Ja till passion) skrev 2020-04-05 09:35:58 följande:

43 år, separerad sedan ett år.

Hade jag förvägrats passion och sex (vi pratar ju inte bara om sex här, eller hur?) hade jag behövt lämna. Se över dina möjligheter, att leva ensam i en lägenhet bör vara en tillfällig lösning till du har hittat ett fungerande förhållande med en kvinna som du kan få uppleva passion med.

Jag hade förberett mig både ekonomiskt - byggt upp ett grundsparande så jag har pengar till ett nytt boende, satt upp mig i bostadsköer så jag får möjlighet till ett okej boende i okej områden, osv. Jag hade sett till att allt var förberett och klart för en separation, låtit det ta tid, och därmed känt på om det faktiskt är det jag vill.

Själv tycker jag det är roligt att dejta, jag är ff eftertraktad på marknaden. Härligt att träffa nya människor, ha sex, uppleva spänning. Bor i en storstad så det finns många att välja på här. Kan till och med vara skönt att träffa barnen vv, att få paus från intensiteten (yngsta är 3 år) det är med mig tre barn. Lika härligt att få tillbaks dem och njuta av dem i en hel vecka. Bara vara vi. Skapa egna relationer. Jag upplever att jag fått en mer nära relation till alla mina barn efter separationen. Min exfru och jag har ett jättebra samarbete. Vi är tillsammans som familj på barnens födelsedagar osv.

För mig är separationen det bästa jag gjort och jag känner mig lyckligare än på många, många år.

Låter härligt, det är väl ungefär så jag hoppas att jag skulle kunna få det också.

Ja du förstår mig verkligen; vi pratar inte bara om sex, vi har ju sex rent tekniskt men det är helt utan passion och något som hon tydligt gör enbart för min skull.
  • Anonym (Kurre)
    nihka skrev 2020-04-05 18:02:33 följande:

Älskar ni varandra? Vad är orsaken till att din fru inte är attraherad av dig längre? Är du attraherad av henne?

Vi trivs i varandras sällskap, ja.

Alltså hon säger att hon älskar mig men samtidigt får hon inte ut något av att tillfredsställa mina behov, så jag vet inte riktigt vad det betyder.

Orsaken vet jag inte, inte hon heller. Hon tycker jag är attraktiv men hon är inte attraherad, ja det kanske låter konstigt men så är det.

Jag är attraherad av henne, ja.
  • Anonym (Kurre)

Hmmm märkligt, två sidor med inlägg och ingen polyförespråkare som föreslagit att vi ska öppna relationen ännu... hmm Det är väl verkligen FL jag skriver på?

• Anonym (Kurre)
    IngGaard skrev 2020-04-08 07:59:54 följande:

Själv lever jag i stabilt förhållande, ett medvetet val för att jag och Anders ska vara bra förebilder för tjejerna.

Min syster har levt i många förhållanden, gift sig, separerat, ny man och nya barn. Senaste separationen var hon nära 50 år, inga problem, klär sig ungt och sexigt, kör på helt enkelt. Det enda är barnen som kommit i kläm, första fick hon i tonåren, han flydde till Irland och bröt kontakten, bara jag och Anders har varit en länk. De senaste barnen hon fick är fixerade av att vara snygga och sexiga, har inga jobb, slutat läsa i skolan, låter min syster dra hela lasset, inte alls som våra dom är peppade att ta plats, ha män som leksaker, knulla runt, klamydia och herpes är en troffeer och visar att man levt, jag tar med dem till de bekanta vi har kvar för att träna dem i härskartekniker.

Mitt inlägg ska ge dig en inblick i hur olika det kan vara, vill du gå finns det alltid ett nytt liv att haka på.

Har du tråkigt på påsklovet eller?
Svar på tråden För gammal för separation?