• Anonym (Hmm)

För gammal för separation?

Så du vill bara ha det goda i en relation , plocka russinen ur kakan så att säga? Ja jag vet inte. Verkligheten ser ju inte ut så. Men ja är sex viktigare för dig än att ha dina barn på heltid så får du väl skilja dig.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (nej) skrev 2020-04-05 08:46:45 följande:

Så man ska stanna kvar i en "död" relation där ena parten inte längre är attraherad eller vill ha sex med en? Barn fixar en skilsmässa så länge båda föräldrarna kan sköta det som vuxna så att stanna för barnens skull som många säger är rena skitsnacket. Ska livet vara ett enda långt kämpande i en dålig relation där man bara stannar kvar för.. ja för vad?

Vi var helt olika syn på ett förhållande märker jag. Bara för att man inte har sex behöver ju inte relationen vara ?död? som du så fint uttrycker det. Men ja, ser man sex som det viktigaste här i livet så får man ju söka det då. Inget mer med det.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Kurre) skrev 2020-04-05 09:16:04 följande:

Har man inte sex så är den sexuella relationen per definition död. Man kan fortfarande ha en annan typ av relation som vänner, livspartners eller vad man nu vill kalla det, men ett kärlekspar är man inte.

Ja folk har väldig olika syn på det här märker jag, min fru pratar om ?en djupare form av kärlek? som på nåt sätt skulle vara finare än romantisk kärlek och inte nödvändigtvis innefattar sex, men jag delar inte den bilden, för mig hänger det ihop.

Jaha är din fru och du bara kk? I och med att du pratar om sexuell relation? Ja men då förstår jag att du är sur över att du inte får sex. Trodde ni hade ett kärleksförhållande.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Kurre) skrev 2020-04-05 10:06:19 följande:

Ett kärleksförhållande är en typ av sexuell relation för mig. KK är en annan typ av sexuell relation.

Båda är sexuella relationer fast ändå skiljer de sig åt. Är du med på hur tänker?

Nej inte riktigt, du borde ha skrivit i din ts att ni har ett kk-förhållande.
Svar på tråden För gammal för separation?