• Anonym (nej)

För gammal för separation?

45 är väl inte för gammalt, vad menar du? Om ni inte har ett bra förhållande och du inte kan se att det kommer att förändras så är det väl inte så mycket att välja på? En skilsmässa är ingen katastrof och jag tillhör inte de som tror att man ska stanna ihop för barnens skull.

Jag hade heller aldrig stannat i ett dött förhållande. Aldrig, det finns så mycket mer i livet och det kommer att lösa sig med barnen och allt runtomkring. Ni kommer ju ändå gå isär förr eller senare eller hur?

• Anonym (nej)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-04-05 08:29:34 följande:

Så du vill bara ha det goda i en relation , plocka russinen ur kakan så att säga? Ja jag vet inte. Verkligheten ser ju inte ut så. Men ja är sex viktigare för dig än att ha dina barn på heltid så får du väl skilja dig.

Så man ska stanna kvar i en "död" relation där ena parten inte längre är attraherad eller vill ha sex med en? Barn fixar en skilsmässa så länge båda föräldrarna kan sköta det som vuxna så att stanna för barnens skull som många säger är rena skitsnacket. Ska livet vara ett enda långt kämpande i en dålig relation där man bara stannar kvar för.. ja för vad?
  • Anonym (nej)
    Anonym (Ana) skrev 2020-04-09 23:11:47 följande:

Varför lever så många i olyckliga förhållanden och tror att det är det bästa och bara fortsätta o lida i tysthet? Mitt råd är att ta tillvara på tiden och leva, sen hur du väljer att göra det med och separera eller och försöka lösa det med din fru det är upp till dig. Men lev!!

Undrar också, det är en gåta. Fast det finns ju vissa som tycker att det är något fint att vara ihop med någon under lång tid och något fult att gå isär..
  • Anonym (nej)
    Anonym (Ana) skrev 2020-04-09 23:11:47 följande:

Varför lever så många i olyckliga förhållanden och tror att det är det bästa och bara fortsätta o lida i tysthet? Mitt råd är att ta tillvara på tiden och leva, sen hur du väljer att göra det med och separera eller och försöka lösa det med din fru det är upp till dig. Men lev!!

Undrar också, det är en gåta. Fast det finns ju vissa som tycker att det är något fint att vara ihop med någon under lång tid och något fult att gå isär..
Svar på tråden För gammal för separation?