Inlägg från: Anonym (Ja till passion) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja till passion)

För gammal för separation?

43 år, separerad sedan ett år.

Hade jag förvägrats passion och sex (vi pratar ju inte bara om sex här, eller hur?) hade jag behövt lämna. Se över dina möjligheter, att leva ensam i en lägenhet bör vara en tillfällig lösning till du har hittat ett fungerande förhållande med en kvinna som du kan få uppleva passion med.

Jag hade förberett mig både ekonomiskt - byggt upp ett grundsparande så jag har pengar till ett nytt boende, satt upp mig i bostadsköer så jag får möjlighet till ett okej boende i okej områden, osv. Jag hade sett till att allt var förberett och klart för en separation, låtit det ta tid, och därmed känt på om det faktiskt är det jag vill.

Själv tycker jag det är roligt att dejta, jag är ff eftertraktad på marknaden. Härligt att träffa nya människor, ha sex, uppleva spänning. Bor i en storstad så det finns många att välja på här. Kan till och med vara skönt att träffa barnen vv, att få paus från intensiteten (yngsta är 3 år) det är med mig tre barn. Lika härligt att få tillbaks dem och njuta av dem i en hel vecka. Bara vara vi. Skapa egna relationer. Jag upplever att jag fått en mer nära relation till alla mina barn efter separationen. Min exfru och jag har ett jättebra samarbete. Vi är tillsammans som familj på barnens födelsedagar osv.

För mig är separationen det bästa jag gjort och jag känner mig lyckligare än på många, många år.

• Anonym (Ja till passion)
    Anonym (Kurre) skrev 2020-04-05 11:17:49 följande:

Låter härligt, det är väl ungefär så jag hoppas att jag skulle kunna få det också.

Ja du förstår mig verkligen; vi pratar inte bara om sex, vi har ju sex rent tekniskt men det är helt utan passion och något som hon tydligt gör enbart för min skull.

Du får nog fundera på om det är värt att aldrig få känna sig åtrådd igen, aldrig få känna att någon tänder på dig och inte vill göra något annat än att ha sex med dig där och då. Om du kan stå ut med tanken att aldrig få uppleva hetta och lust igen, då ska du stanna, men du ska nog aldrig gå runt och tro att det kommer bli bättre.
Svar på tråden För gammal för separation?