Anonym (Kurre) skrev 2020-04-05 18:21:39 följande:
Vi trivs i varandras sällskap, ja.
Alltså hon säger att hon älskar mig men samtidigt får hon inte ut något av att tillfredsställa mina behov, så jag vet inte riktigt vad det betyder.
Orsaken vet jag inte, inte hon heller. Hon tycker jag är attraktiv men hon är inte attraherad, ja det kanske låter konstigt men så är det.
Jag är attraherad av henne, ja.
Om ni kan reda ut varför hon inte är attraherad av dig så finns det kanske hopp.
Kanske går ni bara igenom en medelålderskris, men ni hade försökt med mer tid tillsammans mm.
Är hon attraherad av någon? När du skriver att hon inte får ut något av att tillfredsställa dina behov låter det som hon inte känner något behov själv och att ha sex med dig eller vem som helst skulle handla om att ställa upp.
Handlar det bara om att du inte är intressant sexuellt längre eller kan hon ha kommit in tidigt i klimakteriet? Har hon sköra slemhinnor? Behöver hon östrogen? Annan medicinsk orsak? Har ni varit i kontakt med sjukvården? En del mediciner kan påverka sexlusten.
Jag vill inte lägga skulden på henne, men ni får undersöka alla möjligheter och du har inte nämnt den här typen av bakgrund.