• Anonym (L)

    Elis, Loa, Titus, Cornelis?

    Vad tycker ni om dessa namn? Andra förslag på pojknamn?

  • Svar på tråden Elis, Loa, Titus, Cornelis?
  • Anonym (två fina)

    Jag tycker Cornelis var jättefint! På andra plats Elis. De andra två var inte fina.

  • Ukklavek

    Eos hette min fsrfar så det tycker jag är fint, de andra not so much. Titus är väl från en romersk kejsare?

  • Anonym (J)

    Cornelis är fint! Tänker på Cornelis Wreeswijk som är en av de bästa sångarna vi haft någonsin.

  • Ukklavek

    Sjöng jättefint, men han var också en frånvarande far, amfetaminist och alkoholist. Inget föredöme för mig.

  • Anonym (J)
    Ukklavek skrev 2020-04-05 12:03:25 följande:

    Sjöng jättefint, men han var också en frånvarande far, amfetaminist och alkoholist. Inget föredöme för mig.


    Han är en legend. Dessutom var han bara en människa, alla människor gör misstag och alla mår dåligt på sina sätt. De allra flesta kändisar hamnar i missbruk.
  • Anonym (L)

    Cornelis är just nu en favorit. Kan bli ett bra smeknamn där också, Elis ;). Så svårt det här är.

  • Mint

    Loa förstår jag mig inte på.

    De andra är helt okej! Även om Elis inte är någon favorit. Men jag har väl inget direkt emot det. Titus är coolt.

  • Anonym (J)
    Mint skrev 2020-04-05 12:40:14 följande:

    Loa förstår jag mig inte på.

    De andra är helt okej! Även om Elis inte är någon favorit. Men jag har väl inget direkt emot det. Titus är coolt.


    Loa låter som ett flicknamn.
  • fluu

    Elis - trevlig känsla, vackert, nordiskt, enkelt. Dock lite sött.

    Loa - Sockersött smeknamn.

    Cornelis - Mindre sött, men lite stolpigt. Lär bli smeknamn.

    Titus - på ett sätt ståtligt, på ett sätt sockersött. Ambivalent.

    Fler förslag:

    Malte, Levi, Joel, Melker, Matteus, Alve, Atle, Ebbe, Finn, Gillis, Hannes, Ivar, Valde, Sixten, Otto.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (L)
    fluu skrev 2020-04-05 13:22:49 följande:

    Elis - trevlig känsla, vackert, nordiskt, enkelt. Dock lite sött.

    Loa - Sockersött smeknamn.

    Cornelis - Mindre sött, men lite stolpigt. Lär bli smeknamn.

    Titus - på ett sätt ståtligt, på ett sätt sockersött. Ambivalent.

    Fler förslag:

    Malte, Levi, Joel, Melker, Matteus, Alve, Atle, Ebbe, Finn, Gillis, Hannes, Ivar, Valde, Sixten, Otto.


    Tack för fler fina förslag!
Svar på tråden Elis, Loa, Titus, Cornelis?