Anonym (?) skrev 2020-04-05 16:01:17 följande:
Vad spelar det för roll? Om han verkligen älskar dig så älskar han dig oavsett om du har en diagnos eller inte.
Vi har träffats 3ggr. Så vi är inte riktigt där ännu. Eller jo jag är, men det är min BPD som talar. Känner väldigt fort, väldigt mycket. Gillar jag någon så gillar jag någon väldigt mycket, så jag skall inte sabba detta med att BPD:a mig och skrämma bort honom utan ta det lugnt.
Anonym (BottmedBPD) skrev 2020-04-05 15:58:16 följande:
Med tanke på din signatur - Ja, han kommer att märka att du har BPD, men troligen inte direkt, så ge relationen ett tag och ta upp det senare.
Anonym (hej) skrev 2020-04-05 16:00:00 följande:
Har du en personlighetsstörning så är det bra om du berättar det, men du kan ju vänta ett tag till så ni får lära känna varandra bättre.
Berätta hur det är för dig och hur det blir när du mår sämre. Det är ju inte säkert att det är något han tänker på innan du berättar det.
När jag mår sämre så brukar det vara ganska explosivt, men jag mår sällan dåligt länge. Jag mår väldigt dåligt i någon timme, sedan brukar jag må bra igen. Så jag har inte många sådana där långa svackor där allt är nattsvart i veckor i sträck, det har hänt men vanligast är att jag blir jättesur men det går fort över.
Jag är lycklig kanske 6 dagar och 22-23 timmar i veckan i snitt. I 1-2 timmar är jag skitsur. Men det varierar, kan vara lite mer eller inte alls med. Jag har inte fått något utbrott med våld/självskada på flera år, utan det är mest att jag gråter och surar och blir som jag var 5 år igen. Peppar peppar..