• Happymeal

    Min man vill inte ha sex längre

    Vi har varit tillsammans i sju år. Jag är fortfarande väldigt attraherad av honom och skulle åtminstone vilja ha sex någon gång i veckan. Om inte jag tar initiativ har vi aldrig sex. Det sker i snitt en gång per månad och då kommer han på fyra sekunder ungefär.

    Han visar aldrig intresse eller att han attraheras av mig. Jag har inte förändrats kroppsligt sen vi blev tillsammans, åtminstone inget negativt. Han skyller på att han är trött hela tiden, vilket han verkar vara.

    Jag vet på riktigt inte vad jag ska göra. Detta har pågått något år och jag törstar efter ett "riktigt ligg", att få känna sig åtrådd och att någon vill ha en.. hårt.

    Jag har aldrig levt med en man som honom. Jag har såklart undrat om han träffat någon annan men jag kan såklart inte veta, känns som han borde lämnat mig vid detta laget isf.

    Om jag ligger med någon annan gör han slut. Och i detta förhållande får jag inte tillräckligt med sex. Jag blir på riktigt galen. Vad gör man?

  • Svar på tråden Min man vill inte ha sex längre
  • Anonym (4 sekunder..varför)

    Kommer han på 4 sekunder när ni har sex så kan det vara kopplat till att ni har sex en gång i månaden. Det där är något många män skäms för om de drabbas av, prata med honom om det och berätta att det kan man öva på bara genom att göra det oftare.

    När man har sex så sällan så känns det alldeles för bra (Ja det kan bli för bra) när man väl har det, det är sannolikt därför det går så fort.

  • Happymeal

    Vi har haft sex oftare förut. Och då var det lite bättre. Men det är dock inte det största problemet. Problemet är att han inte vill. Han blir renr av sur om jag tar initiativ till sex. Som att han nästan äcklas av mig.

  • Anonym (.)

    Separera om du intr inte acceptera situationen.

    Ni har pratat om det, och han vill ju uppenbarligen knte ändras

  • Anonym (Liv)

    Jag tror inte du kan påverka detta så mycket. Har du mer sexlust än honom får du fundera på om det är värt att fortsätta med honom.

  • Anonym (4 sekunder..varför)
    Anonym (Liv) skrev 2020-04-06 07:16:14 följande:

    Jag tror inte du kan påverka detta så mycket. Har du mer sexlust än honom får du fundera på om det är värt att fortsätta med honom.


    Det finns många sätt för en kvinna att öka en mans sexlust. Just för TS som faktiskt försöker har du nog rätt, men i många fall där kvinnan klagar på mannens bristande lust så försöker hon inte ens, utan det är "Han har slutat sätta på mig!" då vill man svara...har du ens försökt uppmuntra honom att sätta på dig?
  • Anonym (Linn)

    Men hur fan är folk funtade här? Har man en fis på tvären så är första rådet att skilja sig. Inte konstigt så många skiljer sig när det finns sån ovilja att lösa problem.

    Ts, prata med din sambo. Prata prata prata utan att förfina, säg exakt hur du känner

  • Anonym (Liv)
    Anonym (Linn) skrev 2020-04-06 10:22:11 följande:

    Men hur fan är folk funtade här? Har man en fis på tvären så är första rådet att skilja sig. Inte konstigt så många skiljer sig när det finns sån ovilja att lösa problem.

    Ts, prata med din sambo. Prata prata prata utan att förfina, säg exakt hur du känner


    Jag värdesätter sex väldigt högt och har tidigare avslutat ett förhållande för att han hade för låg sexdrift. Inget konstigt med det. Jag mådde inte bra av relationen, och inte han heller eftersom han hela tiden kände press på sig själv. Bara för att du inte tycker ett fungerande sexliv är så viktigt är det lite onödigt att du klankar ner på oss som tycker det. Inte alls jämförbart med en fis på tvären som du beskriver det.

    Vill även tillägga att det inte är så dumt att folk skiljer sig. Finns ingen anledning till att stanna i en relation där man inte mår bra. Alldeles för få som skiljer sig, om man frågar mig. Har sett många gå runt i fruktansvärda relationer som de inte avslutar bara för att normen säger att det är fel. Tragiskt.
Svar på tråden Min man vill inte ha sex längre