• Anonym (Hjälp)

    Hjälp!! Vad beror den plötsliga viktuppgången på?

    Hej!

    Jag fick barn i höstas. Dom andra gången har vikten börjat rasa efter mina förlossningar ( mer eller mindre) och det gjorde det nu med tills jag satte i min hormonspiral . Då gick jag UPP 6 kg med samma kost. Så nu väger jag som när jag var höggravid igen.

    En månad efter förlossningen börja jag med escitalopram ( antidepressiva)

    Och 4 månader efter satte jag in min hormonspiral

    Jag äter riktigt bra . Inget socker inget mjöl.

    Vad kan viktuppgången bero på ?

    Är så sugen på att slita ut spiralen och mina antidepressiva NU!! Och de vad som händer .

    Dock är mina escitalopram bra för mitt humör och ja jag har ju lätt att bli gravid .

    Någon med erfarenheter ?

    / Mia

  • Svar på tråden Hjälp!! Vad beror den plötsliga viktuppgången på?
  • Siden

    Jag gick upp flera kg i vikt på Escitalopram. Slutade ta det (även andra biverkningar).

  • Anonym (Hjälp)

    Tack för svar :)

    Men ojsan! Hade inte hört att man kunde få viktuppgång med dom. Vad i dom gör så att det resulterar i viktuppgång? Trots att man käkar riktigt nyttigt.

    Svårt att veta då jag inom kort både börja käka dom och satt i spiralen. Gaaah.

    Någon med erfarenheter ? Helst av båda

  • Anonym (Hjälp)

    Jag var 100 på att det var spiralen .

    Men jag började ju med escitalopram nån vecka efter förlossningen så det låter ju mer som att det är dom. Då jag öka i vikt efter förlossningen.


    Siden skrev 2020-04-06 09:50:09 följande:

    Jag gick upp flera kg i vikt på Escitalopram. Slutade ta det (även andra biverkningar).


Svar på tråden Hjälp!! Vad beror den plötsliga viktuppgången på?