• Anonym (Nilzon)

Tror du på sånt kvinnor säger

speciellt när det handlar om sex?
    Eller tar du det mesta kvinnor säger med en nypa salt?
    Ljuger kvinnor så de tror sig själva?
    "Inget hände, jag loooovar"
    "Jag skulle aaaldrig...."

Kvinnor kan också svara.
    Är ni mer romantiska, eller är ni precis som män?
    Lika kåta och nog kan ni också tänja på sanningen lite. Men bara lite 

• Svar på tråden Tror du på sånt kvinnor säger
  • Anonym (A)

Jag har haft 2 förhållanden och blivit bedragen i bägge. Så mitt svar är Nej, jag litar inte en sekund på dem.

• Trent
    Anonym (A) skrev 2020-04-06 11:19:03 följande:

Jag har haft 2 förhållanden och blivit bedragen i bägge. Så mitt svar är Nej, jag litar inte en sekund på dem.

Du tycker inte urvalet är lite tunnt för att kunna dra generella slutsatser?
  • Anonym (???)
    Anonym (Nilzon) skrev 2020-04-06 11:17:21 följande:

speciellt när det handlar om sex?
    Eller tar du det mesta kvinnor säger med en nypa salt?
    Ljuger kvinnor så de tror sig själva?
    "Inget hände, jag loooovar"
    "Jag skulle aaaldrig...."

Kvinnor kan också svara.
    Är ni mer romantiska, eller är ni precis som män?
    Lika kåta och nog kan ni också tänja på sanningen lite. Men bara lite 

Jag förstår nog inte riktigt hur du menar.
    Menar du om någon ljuger om de tex flirtat med en annan? 

Vad har det i så fall med sista stycket att göra där du frågar om kvinnor är mer romantiska än män? Du utgår alltså från att kvinnor är romantiska och män enbart är kåta? Det är som alltid, säkerligen högst personligt.  

Hur det kopplas ihop med om någon ljuger eller överdriver får du gärna förklara, TS.
  • Anonym (Ung kvinna)

Jag kan bara svara för mig själv.. Och säger jag att jag aldrig skulle va otrogen så menar jag det. Har aldrig haft en tanke på att va otrogen i de förhållanden jag varit i, lojalitet är extremt viktigt för mig. Däremot så oroar jag mig alltid över männen då de tycks tänka med k*ken mer än huvudet ibland...

• Anonym (Nilzon)
    Anonym (???) skrev 2020-04-06 11:24:16 följande:
    Jag förstår nog inte riktigt hur du menar.
    Menar du om någon ljuger om de tex flirtat med en annan? 

Vad har det i så fall med sista stycket att göra där du frågar om kvinnor är mer romantiska än män? Du utgår alltså från att kvinnor är romantiska och män enbart är kåta? Det är som alltid, säkerligen högst personligt.  

Hur det kopplas ihop med om någon ljuger eller överdriver får du gärna förklara, TS.
    Ja, flirta, ha sex.
    Min erfarenhet är att kvinnor ofta vill framstå som lite oskyldiga. Skulle aaldrig göra som män. Sen visar det sig att jodå, allt du sa, du gjorde ju tvärtom.
  • Anonym (A)
    Trent skrev 2020-04-06 11:22:36 följande:
    Du tycker inte urvalet är lite tunnt för att kunna dra generella slutsatser?
    Är säker på att du känt på samma sätt om du blivit bedragen i samtliga dina förhållanden.
  • Anonym (Nilzon)

Är kvinnor hycklare när det gäller sex, lite mer än vad män är? En anledning till det, om det stämmer, är att kvinnor inte "får" vara kåta på samma sätt som män.
    För jag känner många kvinnor som sagt en massa saker, att de aldrig skulle göra så.
    Sen gör de så.

• KKarate

Kvinnor ljuger mer frekvänt än män.

Män har oftast ryggrad (utom idioterna till män som valdes av kvinnorna i Sverige i regimen).

Men så får vi ett samhälle därefter, ni får tillycke :)

• Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2020-04-06 11:19:03 följande:

Jag har blivit bedragen i 4 av 4 förhållanden. Aldrig att jag ger mig in i ett igen.
  • Barbro45

När det gäller sanning och lögner, löften och svek så är det ingen skillnad mellan män och kvinnor. Vi kan uttrycka oss olika, agera olika. Men i grunden handlar det mer om personlighet, värderingar och vilka förebilder man tagit med sig in i vuxenlivet.

• KlantSmurfen
    KKarate skrev 2020-04-06 12:01:28 följande: #9

Kvinnor ljuger mer frekvänt än män.

Män har oftast ryggrad (utom idioterna till män som valdes av kvinnorna i Sverige i regimen).

Men så får vi ett samhälle därefter, ni får tillycke :)

KKarate skrev 2017-05-14 00:07:14 följande: #182
    Varför skulle inte 25-åringar vilja ha 60-åringar? Jag menar vad exakt är hennes stora gigantiska värde förutom det sexuella? Det finns allt som oftast inget utöver det sexuella värdet och nej du kan inte bara väga upp en duktig 60-årings erfarenhet och stabilitet med ett sexuellt värde heller. Men som sagt. Människor här inne är så korkade att klockorna stannar. Det finns till och med idioter här inne som tror jag skriver fel på fertilitet och potens, att jag med min IQ som närmar sig 200 inte kan skillnaden. Skämt är vad ni är. Stora skämt.
     Thinking Face rolling-on-the-floor-laughing.gif
  • Trent
    Anonym (A) skrev 2020-04-06 11:42:52 följande:

Är säker på att du känt på samma sätt om du blivit bedragen i samtliga dina förhållanden.

Jag har inte sagt något om vad jag tycker. Men eftersom du frågar... Jag skulle säkert tycka att det var trist men eftersom jag är förmögen till logiskt tänkande skulle jag inse att alla kvinnor inte nödvändigtvis är likadana.

Att döma av det du skriver här så är en observation av två flintskalliga män tillräckligt för att dra slutsatsen att alla män är flintskalliga.
  • Godisbuske

Min grundinställning är att jag litar aldrig på en kvinnas ord.
    Livet blir enklare om man går efter handling. När det gäller att manipulera, ljuga, hämnd, känslor eller ge kärlek, så finns det ingen man som kan slå en kvinna på fingrarna.

Det är bara sådana de små liven är. Bara att ta för vad det är .

När allt kommer om kring, så är dem härliga att ha omkring sig. Finns dock inte många man skulle stå ut med och leva med.

Hålla dem nöjda kräver nästan alla dygnets timmar , sju dagar i veckan. Vem orkar det liksom, tar långsamt död på en.

En man skall följa sin egen väg, vill hon följa med brevid så får hon vara mjuk, len och öm. Annars försvinn.

Svar på tråden Tror du på sånt kvinnor säger