Inlägg från: Jagochdublirvi |Visa alla inlägg
  • Jagochdublirvi

Innehåll i påskägg

Såg i en Facebook inlägg en mamma vars barn på 10 år inte åt godis och som nu sökte efter annat som hon kunde lägga i ägget. Många som svarade förslog frukt vilket fick mig att fundera över förslaget. Är det så ovanligt att man har frukt liggandes hemma så att det blir något särskilt för ett barn att få frukt i ett påskägg? Mina barn brukar bli tacksamma för det mesta som de får, men kan nog garantera att de skulle bli lite förvånade om deras påskägg innehöll frukt då det är något som vi alltid har liggandes hemma och det är något de får äta i obegränsad mängd (om än inte direkt innan en måltid).

Så min fråga är:

1) Är det normalt att inte ha frukt hemma så att det kan vara en bra sak att lägga i påskägg till barnen och något som de blir glada för?

2) Har du några bra idéer på vad man kan ge i ett påskägg istället för godis? Eller frukt då...

• Svar på tråden Innehåll i påskägg
  • Jagochdublirvi

Kanske ska tillägga att mina barn får lite godis i sina påskägg men främst är det ett sätt för mig att ge en liten present. Vet inte riktigt bara. Förra året fick de större ägg och då var det varsin bok, ett par klubbor och så lite pyssel.

Svar på tråden Innehåll i påskägg