• Anonym (Mama)

    Gå ut med munskydd?

    Ni med barn i riskgrupp som hålls isolerade, hur mycket litar ni på munskydd? Barnen klättrar på väggarna av rastlöshet, men jag är så kluven.

  • Svar på tråden Gå ut med munskydd?
  • Anonym (Hjälper inte)

    Munskydd skyddar inte mot smitta. Det som det skyddar mot är att smitta andra, så det finns endast en poäng ifall alla bär sådana.

    Om man ska ha ett skydd mot smitta måste man ha en riktig mask med filter, helst något för ögonen också.

  • Anonym (Mama)
    Anonym (Hjälper inte) skrev 2020-04-06 20:10:45 följande:

    Munskydd skyddar inte mot smitta. Det som det skyddar mot är att smitta andra, så det finns endast en poäng ifall alla bär sådana.

    Om man ska ha ett skydd mot smitta måste man ha en riktig mask med filter, helst något för ögonen också.


    Stod i nyheterna idag att det fungerar mot att smittas också, inte helt, för som du säger så skyddas ju inte ögonen, men att risken ändå blir mindre.
  • Gameofthrones

    Munskydd hjälper inte det, kanske hjälper en stund om du är redan sjuk OM du måste ut och handla. Har lite svårt att munskydd hjälper mot det eftersom den har ingen verkan. Det är bara en ploj för att sälja. Håll dig hemma. Gå ut när det inte är rusningstrafik. För matbutiker, tuben, buss.

  • Gameofthrones

    Vet om karantän när man är sjuk inomhus men om du inte har hjälp av ngn. Ha en halsduk nått för munnen så det inte blir droppsmitta.

    Om du är rädd för bli sjuk undvik folksamlingar. Gå ut andra tider.

  • Anonym (jag tror på munskydd)

    Munskydd (de dåliga) skyddar främst andra från smitta. Men man skyddar även sig själv i viss mån.

    Jag har hittat några munskydd och tror jag ska börja använda dem.

Svar på tråden Gå ut med munskydd?