• Magda11

    Fick ni symptom innan BIM?

    Hej!

    Är det vanligt att ha massa symptom innan BIM när man är gravid?

    Är på ÄL+7/8 och har inga direkta symptom. Haft mer symptom veckan innan jag fått mens tidigare månader, så på så sätt är det annorlunda och får någon slags känsla om att det kanske lyckats för oss denna månad. Samtidigt känns det som att man borde känna av något då man läst en del om fatt folk haft det och det dödar hoppet lite...

    Hur var det för er som varit/är gravida? Hade ni symptom innan BIM när ni sedan plussade? Eller kände ni ingenting speciellt?

  • Svar på tråden Fick ni symptom innan BIM?
  • Magda11
    Magda11 skrev 2020-04-06 20:20:08 följande:

    Hej!

    Är det vanligt att ha massa symptom innan BIM när man är gravid?

    Är på ÄL+7/8 och har inga direkta symptom. Haft mer symptom veckan innan jag fått mens tidigare månader, så på så sätt är det annorlunda och får någon slags känsla om att det kanske lyckats för oss denna månad. Samtidigt känns det som att man borde känna av något då man läst en del om fatt folk haft det och det dödar hoppet lite...

    Hur var det för er som varit/är gravida? Hade ni symptom innan BIM när ni sedan plussade? Eller kände ni ingenting speciellt?


    Åh, nu glömde jag klicka i att man kan svara anonymt...
  • Daphodil

    Två gånger av tre har jag haft mensvärk kvällstid och trötthet innan BIM. Denna tredje gång hade jag inga symtom, förutom möjligtvis frusenhet.

  • Magda11
    Ela90 skrev 2020-04-06 20:28:42 följande:

    Nej hade inga symptom, tog grav test på beräknad mens dag och plussade


    Daphodil skrev 2020-04-06 20:43:18 följande:

    Två gånger av tre har jag haft mensvärk kvällstid och trötthet innan BIM. Denna tredje gång hade jag inga symtom, förutom möjligtvis frusenhet.


    Jag är bara jag skrev 2020-04-06 20:52:30 följande:

    Gravid 6 ggr och inga direkta symptom före v.5.


    Åh, nu fick jag lite hopp!

    Tror ni på att man kan känna när ägget fäster? På ÄL+5 kände jag en känsla jag aldrig känt förut nämligen. Som ett nålstick i livmodern och har funderar sedan dess om det kan ha varit det jag kände.

    Har läst att många tycker sig ha känt av det, medan forskare osv säger att man inte kan det. Vet inte vad jag ska tro...
  • Majson

    Hade inga symptom, bara utebliven mens. Innan mens brukar ja alltid få ont i brösten och mensvärk några timmar innan men inget av detta. Jag kände aldrig något nålstick som många säger utan bara några sekunders kort molvärk, sen om det var att ägget fäste vet jag ju inte :)

  • Ela90

    Jag hade för mig jag hade alla möjliga symptom och känslor och dom gångerna kom mensen. Den månaden jag absolut inte kände nånting av varken mens eller graviditet så plussade jag som sagt på samma dag mensen skulle komma (testade inte innan). Är nu gravid i v 26 med en liten pojke!

  • Ela90

    Jag hade blåsor på mina äggstockar och då kändes det som nålstick när blåsorna sprängdes.

  • HejsanJenny

    Jag hade extrem huvudvärk i några dagar innan BIM men annars ingenting. Som Ela90 ovanför så inbillade jag mig alla sorters olika symptom andra månader men då kom alltid mensen. Är i vecka 36 nu.

  • Magda11
    Ela90 skrev 2020-04-07 07:53:43 följande:

    Jag hade för mig jag hade alla möjliga symptom och känslor och dom gångerna kom mensen. Den månaden jag absolut inte kände nånting av varken mens eller graviditet så plussade jag som sagt på samma dag mensen skulle komma (testade inte innan). Är nu gravid i v 26 med en liten pojke!


    HejsanJenny skrev 2020-04-07 07:58:34 följande:

    Jag hade extrem huvudvärk i några dagar innan BIM men annars ingenting. Som Ela90 ovanför så inbillade jag mig alla sorters olika symptom andra månader men då kom alltid mensen. Är i vecka 36 nu.


    Låter som om det kan finnas hopp för mig då :)

    Väntade ni till BIM med att testa eller när testade ni?
Svar på tråden Fick ni symptom innan BIM?