• Magda11

Fick ni symptom innan BIM?

Hej!

Är det vanligt att ha massa symptom innan BIM när man är gravid?

Är på ÄL+7/8 och har inga direkta symptom. Haft mer symptom veckan innan jag fått mens tidigare månader, så på så sätt är det annorlunda och får någon slags känsla om att det kanske lyckats för oss denna månad. Samtidigt känns det som att man borde känna av något då man läst en del om fatt folk haft det och det dödar hoppet lite...

Hur var det för er som varit/är gravida? Hade ni symptom innan BIM när ni sedan plussade? Eller kände ni ingenting speciellt?

• Svar på tråden Fick ni symptom innan BIM?
  • Fulkultur
    Magda11 skrev 2020-04-08 00:11:34 följande:

[quote=80327225][quote-nick]Fulkultur skrev 2020-04-07 20:03:41 följande:[/quote-nick]

Det verkar inte som om ditt svar kom med :O[/quote]

Mitt svar var den skrattande emojin bredvid mitt nick :D
  • Magda11
    Fulkultur skrev 2020-04-08 15:07:50 följande:

Det verkar inte som om ditt svar kom med :O

Mitt svar var den skrattande emojin bredvid mitt nick :D[/quote]

Jahaaa, haha!
  • Fulkultur
    Magda11 skrev 2020-04-08 20:38:17 följande:

Mitt svar var den skrattande emojin bredvid mitt nick :D

Jahaaa, haha![/quote]

När ska du testa? :)
  • Magda11
    Fulkultur skrev 2020-04-08 21:14:27 följande:

Jahaaa, haha!

När ska du testa? :)[/quote]

Vet inte... Samtidigt som jag vill testa NU, så är jag så rädd för att få ett negativt test :( Är på ÄL+10 eller 11 imorgon, så borde kunna få utslag på ett tidigt test om jag har tur. Men man vet ju inte... Vet att jag kan vara gravid även om det är negativt imorgon, men tror jag skulle bli väldigt ledsen och uppgiven ändå :(
  • Jemp

Hade symtom med första (främst luktsinnet), inget med andra barnet förrän ett par veckor efter bim.

• Fulkultur
    Magda11 skrev 2020-04-08 21:50:27 följande:

När ska du testa? :)

Vet inte... Samtidigt som jag vill testa NU, så är jag så rädd för att få ett negativt test :( Är på ÄL+10 eller 11 imorgon, så borde kunna få utslag på ett tidigt test om jag har tur. Men man vet ju inte... Vet att jag kan vara gravid även om det är negativt imorgon, men tror jag skulle bli väldigt ledsen och uppgiven ändå :([/quote]

Ja, risken finns ju att det blir negativt så tidigt även om du är gravid, så vänta om du kan då. Onödigt att bli ledsen. Jag kunde inte låta bli att testa, fick minus två gånger innan plusset för jag testade alldeles för tidigt. Men pga att jag är optimist/idiot så tänkte jag typ "jaja, det syns bara inte än, testar imorgon igen".

Håller dom optimistiska tummarna för dig!
  • Intenuintesåhär

Jag har vetat att jag var gravid varje gång. Det är bara en känsla, typ en aura kring magtrakten. Jättekonstigt jag vet men det har varit så ska tre gångerna. Första och andra gången kände jag inga symptom förrän vid mens och då började molandet. Tredje gången (som blev tidigt missfall) så märkte jag det ungefär en vecka efter äl när min minsta slutade amma. Han vägrade dricka mjölken, verkade tycka den var äcklig. Då förstod jag att något var på gång.

Men tror allt är så individuellt.

• Pastime

Det beror på, vad som är symtom. Jag kände mig helt som vanligt i min menscykel, inga speciella flytningar, inga ömma bröst eller något sådant klassiskt. Däremot fick jag gallsten och vagel i ögat. Risken för gallstensanfall ökar när man är gravid och sjukt nog har jag läst i bloggar om kvinnor som fått vagel i ögat i samband med graviditet till exempel hon Elsa Billgren.

Svar på tråden Fick ni symptom innan BIM?