• Fulkultur

Fick ni symptom innan BIM?

Hej!

Jag är gravid i v 4, och jag hade symptom från ungefär äl+8. Var extremt (och då menar jag extremt) pruttig, alltså det gick i ett, mycket flytningar vilket jag annars inte har, ont i ljumskarna och ömma bröst. Testade positivt på äl+11, och då började jag också få som håll vid midjan, och som mensvärk fast vassare. Inget illamående än.

Men som jag har förstått kan en likaväl vara helt symptomfri, det är individuellt. Hoppas du får ett plus!

• Fulkultur
    Magda11 skrev 2020-04-07 18:00:51 följande:

Det där med att vara väldigt pruttig känner jag igen väääldigt väl... haha.

• Fulkultur
    Magda11 skrev 2020-04-08 00:11:34 följande:

[quote=80327225][quote-nick]Fulkultur skrev 2020-04-07 20:03:41 följande:[/quote-nick]

Det verkar inte som om ditt svar kom med :O[/quote]

Mitt svar var den skrattande emojin bredvid mitt nick :D
  • Fulkultur
    Magda11 skrev 2020-04-08 20:38:17 följande:

Mitt svar var den skrattande emojin bredvid mitt nick :D

Jahaaa, haha![/quote]

När ska du testa? :)
  • Fulkultur
    Magda11 skrev 2020-04-08 21:50:27 följande:

När ska du testa? :)

Vet inte... Samtidigt som jag vill testa NU, så är jag så rädd för att få ett negativt test :( Är på ÄL+10 eller 11 imorgon, så borde kunna få utslag på ett tidigt test om jag har tur. Men man vet ju inte... Vet att jag kan vara gravid även om det är negativt imorgon, men tror jag skulle bli väldigt ledsen och uppgiven ändå :([/quote]

Ja, risken finns ju att det blir negativt så tidigt även om du är gravid, så vänta om du kan då. Onödigt att bli ledsen. Jag kunde inte låta bli att testa, fick minus två gånger innan plusset för jag testade alldeles för tidigt. Men pga att jag är optimist/idiot så tänkte jag typ "jaja, det syns bara inte än, testar imorgon igen".

Håller dom optimistiska tummarna för dig!
  • Fulkultur
    Magda11 skrev 2020-04-09 08:35:53 följande:

Tog ett RFSU (vanligt test) nyss (på ÄL+10) och tyckte mig först se ett svagt streck på håll medan jag väntade på att testtiden skulle gå, men sen när den gått såg jag inget. Så även om jag vet att det är tidigt för ett plus på det testet så är jag helt övertygad om att det inte gick denna gången heller... :?(

Eller så testade du för tidigt! :) Usch, vet hur jobbigt det är när en håller på och försöker. Men du plussar snart, om inte denna gång så nästa eller nästa efter det. Sen kommer det nya grejer att obsessa över!

Angående din fråga om hcg har jag tyvärr ingen koll.
  • Fulkultur
    Magda11 skrev 2020-04-09 14:49:54 följande:

Problemet är bara att min kille snart ska börja jobba i Norge igen, så han kommer vara borta på vardagarna (han kanske till och med blir fast i Norge beroende på hur gränsgrejen i och med Corona ser ut då...) och vet därför inte hur bra vi kommer kunna pricka ÄL då :(

Men åh vad jobbigt! Hur länge blir han kvar då om han fastnar där?
  • Fulkultur
    Magda11 skrev 2020-04-10 11:25:29 följande:

Okej, glöm det jag skrev om att hoppaspå att det är ett bra tecken.

Gick på toaletten nu och det kom blodblandat när jag torkade mig.

Väldigt märkligt att få mens på ÄL+11 dock...?

Äsch vad tråkigt! Jag fick mens en hel vecka för tidigt förra cykeln, läste att det kan bli så om en inte haft ÄL den gången. Men sen tog det sig ju cykeln därpå så kanske (obs nu killgissar jag) en har en bättre ÄL efter en sån icke Äl-gång? M a o, hoppas sambon din får komma hem så ni kan få till det under nästa ÄL!
  • Fulkultur
    Magda11 skrev 2020-04-10 12:07:54 följande:

Vet ju dock att jag haft ÄL och när jag hade det :/

Det går att få fullt utslag på ÄL-test och ändå inte ha ÄL. Men du kanske vet säkert av andra anledningar, ursäkta isf.
Svar på tråden Fick ni symptom innan BIM?