• Anonym (John)

    Precis flyttat ihop, göra slut?

    Träffade en tjej som flyttade in hos mig, hon kändes som världens underbaraste men hade problem med ekonomin vilket inte störde mig nämnvärt. Hon är otroligt vacker men jag vet inte om jag är kär i henne längre vilket är helt sjukt när vi knappt varit ihop ett halvår. Jag trodde hon var mitt livs kärlek. Hon flyttade in hos mig för att jag var så kär i henne för 3 månader sen men börjar tröttna på hennes beteende, hon är inte ansvarsfull alls.

    Det som stör mig att hon är hemma hela dagarna men städar inte, hon lagar mat varje dag men inget mer. Jag får städa fast jag jobbar och tvättar mm. Sen slösar hon pengar på cigaretter och vin fast hon som sagt inte får in en krona och inte fått på de senaste månaderna. Hon lever på mina pengar men säger att hon ska betala tillbaka.

    Jag känner mig hemsk om jag slänger ut henne när jag bad henne flytta in, men är totalt less på hennes beteende. Börjar t.om tröttna på att ligga med henne. Vi borde väl vara nykära efter såhär kort tid tillsammans?

    Kan jag be henne flytta eller är jag världens svin? Tror hon inte kommer hitta bostad i första taget heller, hur gör jag?

  • Svar på tråden Precis flyttat ihop, göra slut?
  • Anonym (.)

    Du kan väl börja med att prata med henne om hennes brister. Ändrar hon sig inte är det väl "legitimt" att kasta ut henne öven om hon hamnar utan bostad.

    Tror dock att man har typ 3 månaders uppsägningstid om man ska sparka ut nån.

  • Anonym (kom)

    Nu flyttade alltså ihop efter bara 3 månader? Lär dig av detta till nästa relation, är väl det enda jag kan säga. Du har råkat ut för en snyltare. Sluta ge henne pengar. 

  • Mimosa86

    Du är inget svin. Det är hon som beter sig som en barnrumpa. Om hon går hela hela dagarna utan ambition att söka jobb så får ju hon dra ett tyngre lass med städ, tvätt och handling. Klart du blir avtänd och less på ett sådant beteende. Nästan som du går in i en papparoll

  • Anonym (Självklart)

    Naturligtvis får man lov att göra slut efter redan 3 månader. Men kanske kan situationen lösas med lite gräl och prat om förväntningar!

    Det är ok att faktiskt säga till sin partner att viss glöd slocknar eftersom du fått ökade utgifter, städ och tvätt.

    Nu har ni flyttat ihop rätt hastigt och det är rimligt att du lyfter detta snart.

  • Anonym (Fördomsfull)

    Prata, kanske kan hon ändra sig, men lite fördomsfullt vill jag hävda att du blivit med sugarbaby/golddigger. Unga tjejer som inbillar sig att man bara kan knalla runt och vara snygg så kommer någon desperat snubbe betala för ens levene (vilket ju du bekräftat för henne). Men det är helt ok att dra sig ur en sån deal om det kostar mer än det smakar.

  • Anonym (Tänkpådigsjälv)

    Prata med henne om hur du känner, ska ni vara sambo måste båda hjälpa till med hushållet.
    Men om du känner att du vill avsluta relationen så gör det, för din skull. 

  • Tukt

    Att du tappat dina känslor för henne bottnar förmodligen i hennes ansvarslösa beteende.
    Ge henne en chans. Skärpning eller flytta. Sedan måste du sätta hårt mot hårt för att skydda dig själv.
    Men i ärlighetens namn låter det lite som hon valde dig för att du var lätt att utnyttja. ;(

  • Anonym (G)

    Hon tar dig för given. Dessutom utnyttjar hon dig. Läs sambolagen så att du är förberedd.

  • Physalis

    Har man tröttnat på en relation så finns det ingen dag som är för tidig att avsluta den.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Precis flyttat ihop, göra slut?