• Anonym (Tjej på 22 år)

    Vill inte belasta psykvården

    Lite kort info: När jag mår dåligt eller är orolig, exempelvis nu i corona-tider så svälter jag mig själv och rasar i vikt. Jag hatar min kropp och tycker att jag ser tjock ut oavsett vad jag än väger. Jag verkligen hatar mig själv och vill ibland inte ens träffa någon för att jag inte vill att folk ska se hur stor jag är eller känner mig.

    Mina anhöriga och vänner säger till mig att jag borde söka hjälp, att jag har anorexia, att jag inte ser att jag är för smal men jag tror inte på dem. Jag tror de försöker lura mig. Men jag vet inte, hur vet man det här? Jag har alltid försökt bli frisk på egen hand, och lyckats i perioder. Men jag vill ändå inte bli frisk. Därför kanske jag förtjänar att fortsätta lida i tystnad? 

  • Svar på tråden Vill inte belasta psykvården
  • Anonym (E)

    Man litar på sina anhöriga för i sjukdomsbilden ingår det att inte inse själv att man har problem.


    Inget konstigt att vilja hålla fast vid sitt självskadebeteende men i längden är det inte värt det <3 sök hjälp

  • Anonym (frågor)

    Du vet ju om att du har anorexia. Du vet att du svälter dig. Du vet att du rasar i vikt. Du vet att du inte är frisk (men har kunnat hålla dig frisk i perioder).
    Du säger att du inte vill bli frisk. Fundera över det. Vad har du för vinst av att fortsätta så här? Vad är verkliga anledningen till att du vill vara sjuk?

Svar på tråden Vill inte belasta psykvården