Inlägg från: emeliiiiiie |Visa alla inlägg
  • emeliiiiiie

Min son är inte hanterbar längre.

Hej. Min son på 9 år saknar helt självinsikt och självbehärskning. Jag och min sambo har väntat på att denna ?fas? ska gå över- men vi får så lov att inse att det kommer ej att ske. Vid konflikter (främst med sina två syskon) har han inte förmågan att se sin egen del- skyller allt på andra och förstår inte vad han har gjort fel. Ligger på golvet och kryper och skriker. Vid tillsägelse då han gör något opassande kan han inte kontrollera sig själv och gör det igen...och igen. Vilket ofta leder till bråk. Orkar snart inte längre. Till saken hör även att på skolan funkar allt bra-hemma är det kaos. Någon som känner igen sitt barn i dessa beteenden? Vad kan man göra?

• Svar på tråden Min son är inte hanterbar längre.
  • emeliiiiiie

Jag är själv utbildad lärare (åk 7-9) så möter barn/ungdomar varje dag. Men mitt eget är svårast.