BaeBinkie skrev 2020-04-13 17:22:03 följande:
Är gravid i v. 21 (bf sista augusti) med vårt andra barn, bor i södra sthlm. Hann göra KUB som vanligt men fick gå själv på RUL. Allt var bra med bebisen men en mindre avvikelse (single umbilicord artery, hittas hos ungefär 1-2% av graviditeterna) hittades på navelsträngen. Som någon ovan nämnt tycker jag det var skitjobbigt att vara där själv och ta emot all information, särskilt som jag lätt drabbas av katastroftankar och min man är mkt mer lugn och sansad... kändes svårt att återberätta på ett rimligt sätt för honom sen.
Sen vill jag verkligen ha ett planerat snitt pga traumatisk första förlossning, hoppas för guds skull att det planeras in för augusti fortfarande, vet inte om det stämmer men har hört att folk får sina planerade snitt inställda i Sthlm?
Verkar som de inte ställt in snitt än men att de inte längre beviljar snitt pga förlossningsrädsla. Iaf har danderyd skrivit det. Men verkar ju skilja sig en del för de olika sjukhusen. Och bor du i södra Stockholm så är det kanske SÖS eller Huddinge som gäller. Och till augusti hinner de nog lugna sig. Hoppas iaf.