• Mimosa86

Han tycker jag sover för länge

Studentpappa skrev 2020-04-11 20:56:01 följande:

Jag skulle bli galen, vid elva äter jag lunch även om jag är ledig, så jag förstår din kille. Att ha olika dygnsrytm är ju rätt störigt. Det

Så det finns ingen förståelse att en nyförlöst kvinna vars kropp jobbat non-stop 24/7 alla dagar i nio månaders tid och därefter haft en förlossning behöver få vila och återhämta sig? En kvinna som dessutom ammar dygnet runt (mjölkproduktion kostar kroppen stor energi) medan hon fortfarande läker? En kvinna som inte får sova sammanhängande på natten och haft 1,5 månader med totalt rubbad sömn?

Var finns empatin och förståelsen? Mannen har ju här ett ypperligt tillfälle att fixa och trixa i hushållet, förbereda mat och handla för att förenkla dagen. Sysslor finns det ju gitt om. Sen efter 11 kan han ju nysa hur mycket han vill med bebisen.

TS är inte lat. Hon är smart.

Finns ingen anledning att köra dig själv i bott. Ingen i familjen skulle gynnas av det.
  • Mimosa86
    Panduro skrev 2020-04-13 07:07:13 följande:

För att normen i vårt samhälle är att gå upp betydligt tidigare än klockan 11. Det är inte rimligt att tänka att han också måste sova till 11 för att deras dygnsrytm ska synka.

Ts, jag tycker det är ganska dålig stil att sova till 11 när man är vuxen och partnern går upp mycket tidigare. När han är på jobbet kan du väl sova hur länge du vill, förutsatt att du hinner med livet ändå.

Fast, då kanske de kan byta? Att pappan tar hela nötterna och TS får sova då. Så kan de synka sina tider sen på morgonen?

Jag vet inte om du läste hela TS inlägg. Hon är alltså nybliven mamman med en 3 månaders och har haft tuffa vaknätter. HUR är det ens möjligt att kräva att hon sk upp och hoppa som en icke gravid, icke förlöst, icke nattammande människa??
Svar på tråden Han tycker jag sover för länge