Min fd stalkar och hotar mig
Detta är sjukt och jag lider med dig. Förstår precis vad du menar med stödet från polisen.
Man önskar att dom kunde göra något men tyvärr är det inte myckrt dom kan erbjuda. Det enda du kan göra egentligen är att ringa dom som en dåre varje gång han dyker upp. Få det rapporterat.
Min mammas ex var likadan. Dom var tillsammans i bara några månader, hon avbröt det hela när hon började inse vilken typ av människa han var, allt stod inte rätt till. Han kunde dock inte ta det, i flers månader ringde han, kom till hennes hem och arbete, varje dag. Hon ringde polisen, hans mamma, spårade till och med upp hans läkare på psyk för att be om hjälp. Men icke, ingen kunde göra något. Med tiden måste han ha tröttnat på att ständigt bli dissad för hans intresse avtog. Detta var ca 7 år sen, och han dyker fortfarande upp men inte lika ofta. Ibland kommer han varannan vecka, ibland ser vi inte honom på 3 månader. Så allt beror på om han träffat någon och dejtar eller om han är i någon psykos iåmed sina mediciner.
Känns ganska hemskt att veta att han går runt där ute och träffar kvinnor.
Riktigt psykfall.