Anonym (Hur) skrev 2020-04-13 21:48:55 följande:
Som rubriken lyder, ni som vet att ni aldrig kommer att träffa någon hur handskas ni med den tanken? Gått i terapi eller liknande? Jag har bokat in mig hos en psykolog som jag hoppas ska kunna hjälpa mig att handskas med denna tanke, men hur får man bort sitt behov av kärlek vet jag inte? Skaffa barn själv och leva på den kärleken?
Ledsen
Jag skulle aldrig välja att tänka så. Jag skulle tänka att det faktiskt kan hända. Sedan skulle jag börja jobba för att öka sannolikheten att det händer.
Även om det aldrig skulle hända mig, skulle jag hellre ha fel och leva på hoppet än att ha rätt och ha gett upp.
Varför tror du att du aldrig kommer att träffa någon? Folk träffar en partner varje dag. Vad är det för jättestort fel på dig som gör att det aldrig kommer hända för dig?
Bra val att gå till psykolog för att få hjälp med dina tankar. Jag tror dock knappast att psykologen kommer att uppmuntra dig att ge upp hoppet om kärleken. Snarare kommer hen kanske att påpeka att du faktiskt inte vet vad framtiden kommer att innebära. Och att du själv kan styra över din framtid till en viss mån.