• tjocken

    Träning under coronatider??

    Råd o tips från er som tränar 3-5 gånger i veckan!

    Hur gör ni nu i coronatider?

    Hela min struktur i veckan fallerar nu när jag inte ska gå till gymmet vilket jag vanligtvis gör 3-5 ggr i veckan

    Jag känner på bara ett par veckor att min hälsa/mående tålamod m.m har försämrats

    Har under de senaste 2 veckorna sprungit på dessa dagar istället men detta räcker inte! Märker att muskler försvinner och har inte disciplin att bara träna med kroppstygnd hemma bland småbarn och vardagslivet!

    Behöver lite råd o tips från er som vanligtvis tränar på gym och på hur ni nu strukturerat upp eran träning?

  • Svar på tråden Träning under coronatider??
  • Finansen7

    Utegym? Då får du åtminstone vara i fred.

    Jag har tvingat mig till online träning (Sats) hemma. Cross-training och core. Det tog emot lite först men nu funkar det.

  • tjocken
    Finansen7 skrev 2020-04-16 13:42:57 följande:

    Utegym? Då får du åtminstone vara i fred.

    Jag har tvingat mig till online träning (Sats) hemma. Cross-training och core. Det tog emot lite först men nu funkar det.


    Då får jag ta o bygga ett utegym:p

    Har du barn hemma? Isf ju gamla?
  • Duckan

    Nu går jag på gymet igen men har som ovan kört med onlineträning och vi köpte kettlebells samt har en gammal skivstång sen innan. Löpning utöver det.

  • tjocken
    Duckan skrev 2020-04-16 14:09:39 följande:

    Nu går jag på gymet igen men har som ovan kört med onlineträning och vi köpte kettlebells samt har en gammal skivstång sen innan. Löpning utöver det.


    Tack för svaret

    En annan fråga, varför går du på gymmet nu när det är som värst i Sverige men inte varit där innan?

    Eller va är det som gjort att du känner att det är ok nu?
  • Studentpappa

    Tränar hemma, har kbs, hantlar och lite annat. Cyklar mest mtb iofs och jag har heller inte slutat gå på gym helt. Vi har ett litet gym med få medlemmar och spritar utrustning och håller avstånd.


    Ride it like you stole it
  • Finansen7
    tjocken skrev 2020-04-16 13:54:16 följande:

    Då får jag ta o bygga ett utegym:p

    Har du barn hemma? Isf ju gamla?


    Haha det kan bli lite jobbigt att bygga ett. Min stad är inte så stor men vi har åtminstone ett. Det brukar hänga folk med barn där också.

    Jag har inga barn hemma och det är förståss en stor skillnad. Däremot flera hantverkare som härjar runt och nej, det är inte så kul att klumpa sig i Cross-training när de är här. Eller försöka Yin yoga när maken bara stissar omkring. Jag försöker sno åt mig mina tillfällen och får vara glad åt det som fungerar.

    Sats vet jag kör kids/familjeträning online för att rädda upp situationen till en del för sina medlemmar med barn men jag är rädd att man måste vara medlem för att komma åt den. De har annars ett antal onlinepass med egen kroppsvikt som är tillgängliga för alla, även icke medlemmar.

    Jag har inga bra råd riktigt. Har ni gott om plats? Kan du lägga ut en extramatta som kidsen kan härja på? Eller de kanske är för små?
  • Duckan
    En annan fråga, varför går du på gymmet nu när det är som värst i Sverige men inte varit där innan?

    Det var stängt i två veckor men nu öppet igen. Jag kör med PT på en tid då det är i princip tomt i lokalen. 
  • riversnroads

    tränar fortsättningsvis på gym/spa. Antalet besökare har minskat rejält och jag är vanligtvis ensam tillsammans med min sprayflaska och tunna gummihandskar.

  • halvan

    Jag tränar på gymmet precis som vanligt. Går till gymmet 3 gånger i veckan. Nu är ju alla gym öppna igen och alla är välkomna dit precis som vanligt, så länge man är frisk.

    Så vill du gå och gymma - gå till gymmet!

  • linani

    Arbetar hemifrån så kan gå till gymmet under dagtid då där är ganska folktomt. Men tycker det är glest bland besökarna överlag, oavsett tid.

    Byter om och duschar hemma. Håller ordentligt avstånd till de andra besökarna. Använder inte en massa maskiner och hantlar, kör övningar med en skivstång som jag spritar av före/efter. Tvättar händerna innan, en gång under och efter passet.

  • riversnroads

    Idag var det givetvis 15 pers där. Åkte hem och körde ett pass. Börjar nästa än krypa i en när man ser alla svettiga och flåsiga stå tätt bredvid varandra.

Svar på tråden Träning under coronatider??