• Anonym (Fel av mig?)

    Jobbigt att fråga om antal tidigare partners?

    Jag frågade min pojkvän hur många tjejer han har vart med. Tre stycken var det. Två tidigare i långa relationer sedan mig...3 st totalt. Så få och ändå runt 30 år.

    Jag är något år yngre och han säger tre. Vad säger jag då? 30? Även 30 är typ lite mer än hälften. Mellan 50 och 60 kanske vet inte exakt. Men det kan jag ju inte säga när han sagt 3. Jag vet att många snubbar säger fler än det är men jag tror inte han ljuger och har tagit bort av någon anedning och ljuger för att minska...utan jag tror han säger 3 för att det faktiskt är 3...Han är en väldigt ärlig person.

    Så när han frågade samma så sa jag att nej när du har sagt tre vill jag inte säga något. Vet inte vad jag skulle svara?? Han godtog det och så verkade det vara bra så.

    Men det var ändå jag som frågade honom så det känns lite skumt och...taskigt oärligt på något sätt. Han fattar nog att det är fler än tre eftersom jag inte ville säga, men jag undrar hur han skulle reagera om jag sa ca 55, eller 30. Jämfört med 3 är det en helt sjuk siffra...Vad kan jag säga utan att det låter helt sjukt? 10? Är 10 lagom jämfört med 3? Eller är det lika bra att vara ärlig?? Han har inte frågat igen...Jag är inte orolig för att han skulle lämna mig för detta han gillar mig för mycket men jag vill inte göra honom besviken heller... 

  • Svar på tråden Jobbigt att fråga om antal tidigare partners?
  • Anonym (1)
    Anonym (Fel av mig?) skrev 2020-04-16 19:58:10 följande:

    Jag frågade min pojkvän hur många tjejer han har vart med. Tre stycken var det. Två tidigare i långa relationer sedan mig...3 st totalt. Så få och ändå runt 30 år.

    Jag är något år yngre och han säger tre. Vad säger jag då? 30? Även 30 är typ lite mer än hälften. Mellan 50 och 60 kanske vet inte exakt. Men det kan jag ju inte säga när han sagt 3. Jag vet att många snubbar säger fler än det är men jag tror inte han ljuger och har tagit bort av någon anedning och ljuger för att minska...utan jag tror han säger 3 för att det faktiskt är 3...Han är en väldigt ärlig person.

    Så när han frågade samma så sa jag att nej när du har sagt tre vill jag inte säga något. Vet inte vad jag skulle svara?? Han godtog det och så verkade det vara bra så.

    Men det var ändå jag som frågade honom så det känns lite skumt och...taskigt oärligt på något sätt. Han fattar nog att det är fler än tre eftersom jag inte ville säga, men jag undrar hur han skulle reagera om jag sa ca 55, eller 30. Jämfört med 3 är det en helt sjuk siffra...Vad kan jag säga utan att det låter helt sjukt? 10? Är 10 lagom jämfört med 3? Eller är det lika bra att vara ärlig?? Han har inte frågat igen...Jag är inte orolig för att han skulle lämna mig för detta han gillar mig för mycket men jag vill inte göra honom besviken heller... 


    Det var dumt att fråga, och det är dumt att ljuga. Ligg lågt. Hoppas att han glömmer bort det och inte går och funderar i tysthet.
  • Anonym (1)
    gyros skrev 2020-04-16 20:06:58 följande:

    Vad fan spelar det för roll?


    Det finns folk som tycker det spelar roll, även om du nu inte gör det.

    Lika barn leka bäst kanske?
  • Anonym (Fel av mig?)
    gyros skrev 2020-04-16 20:06:58 följande:

    Vad fan spelar det för roll?


    Ganska stor roll tror jag? Det här är någon jag tycker väldigt mycket om och nog vill vara med resten av livet.
    Anonym (1) skrev 2020-04-16 20:02:31 följande:
    Det var dumt att fråga, och det är dumt att ljuga. Ligg lågt. Hoppas att han glömmer bort det och inte går och funderar i tysthet.

    Jag får hoppas på det, om det blir så slipper jag ljuga...
  • Anonym (J)

    Mellan 50 - 60 i så fall.

    Eller vill du vara ihop med en man som endast vill ha dig om du ljuger om ditt sexliv och skulle dumpa dig om du är ärlig?

  • Anonym (J)
    Anonym (Fel av mig?) skrev 2020-04-16 20:13:26 följande:

    Ganska stor roll tror jag? Det här är någon jag tycker väldigt mycket om och nog vill vara med resten av livet.Jag får hoppas på det, om det blir så slipper jag ljuga...


    Vill du leva resten av ditt liv med honom även om han har taskig kvinnosyn och anser att du inte duger på grund av dina expartners?
  • Tecum
    Anonym (1) skrev 2020-04-16 20:09:24 följande:
    Det finns folk som tycker det spelar roll, även om du nu inte gör det.

    Lika barn leka bäst kanske?
    Jag tolkar det som att DU tycker att det spelar roll och att du ser din kille som lite konstig och udda som inte haft fler. Eller varför frågade du? Det finns en stor obalans mellan er på den fronten och det kan bli problem..
  • Anonym (1)
    Tecum skrev 2020-04-16 20:19:18 följande:
    Jag tolkar det som att DU tycker att det spelar roll och att du ser din kille som lite konstig och udda som inte haft fler. Eller varför frågade du? Det finns en stor obalans mellan er på den fronten och det kan bli problem..
    Blandar du ihop vem som skrev vad?
  • Anonym (1)
    Anonym (J) skrev 2020-04-16 20:18:36 följande:
    Vill du leva resten av ditt liv med honom även om han har taskig kvinnosyn och anser att du inte duger på grund av dina expartners?
    Varför anklagar du killen som ärligt svarade på hennes fråga?
  • Anonym (Fel av mig?)
    Anonym (J) skrev 2020-04-16 20:15:13 följande:

    Mellan 50 - 60 i så fall.

    Eller vill du vara ihop med en man som endast vill ha dig om du ljuger om ditt sexliv och skulle dumpa dig om du är ärlig?


    Anonym (J) skrev 2020-04-16 20:18:36 följande:
    Vill du leva resten av ditt liv med honom även om han har taskig kvinnosyn och anser att du inte duger på grund av dina expartners?

    Jag känner mig helt säker på att han inte skulle dumpa mig för detta. Däremot så skulle han nog kunna bli besviken över antalet och jag vill inte göra honom besviken...
    Tecum skrev 2020-04-16 20:19:18 följande:
    Jag tolkar det som att DU tycker att det spelar roll och att du ser din kille som lite konstig och udda som inte haft fler. Eller varför frågade du? Det finns en stor obalans mellan er på den fronten och det kan bli problem..
    Jag tycker det spelar roll. Jag har vart med för många...han för få...alltså inte så att han borde lära sig något eller så, klart bäst nånsin... Utan mer allmänt...alldeles för slampig oväntat pryd typ??

Svar på tråden Jobbigt att fråga om antal tidigare partners?