• Anonym (A)

Kom din förlossning igång trots att du inte promenerade? Någon?

Känns som att alla bara säger att man ska promenera promenera promenera för att få igång förlossningen, gärna putsa fönster och städa hela lägenheten och skura golv och rensa garderoben också men jag ORKAR INTE :( Orkar ingenting, är så trött att benen knappt bär mig. Ligger typ bara ner i sängen, kommer förlossningen någonsin kunna komma igång då? :( Asså jag går runt lite i lägenheten och sitter på pilatesboll ibland men fixar inte promenad, har foglossningar också :(

• Svar på tråden Kom din förlossning igång trots att du inte promenerade? Någon?
  • Anonym

Ja alltså. Du kommer ju inte fortsätta vara gravid forever. Klart förlossningen kommer att komma igång, men kanske inte lika snabbt som en person som rör lite mer på sig.

• Anonym (A)
    Anonym skrev 2020-04-17 12:11:49 följande:

Ja alltså. Du kommer ju inte fortsätta vara gravid forever. Klart förlossningen kommer att komma igång, men kanske inte lika snabbt som en person som rör lite mer på sig.

Nej det är klart. Faaaaaaaan... :( Allt gör så himla ont ju!
  • Anonym (C)

Jag gjorde allt för att förlossningen skulle komma igång. Ändå så föddes sonen 18 dagar efter att han var beräknad.

Gör ingenting som gör ont. Bättre då att vila. Förlossningen kommer definitivt att komma igång ändå.

• DVQ

Enligt de barnmorskor jag pratat med har det ingen betydelse hur mycket man rör sig.

• Anonym (A)
    Anonym (C) skrev 2020-04-17 12:19:19 följande:

Jag gjorde allt för att förlossningen skulle komma igång. Ändå så föddes sonen 18 dagar efter att han var beräknad.

Gör ingenting som gör ont. Bättre då att vila. Förlossningen kommer definitivt att komma igång ändå.

18 dagar... Hjälp!!! Att du stod ut! Eller man är ju illa tvungen men ändå. Min skräck!

Nej men eller hur, jag känner också att det känns fel att göra saker som gör ont. Dom första 20 meterna brukar gå bra men sen börjar det värka i hela höftpartiet på ett sjukt obehagligt sätt. Tar verkligen emot :/ Men är så rädd att bebisen inte sjunker ner och att gå över tiden massor bara för att jag är så stilla :(
  • Anonym (A)
    DVQ skrev 2020-04-17 12:21:08 följande:

Enligt de barnmorskor jag pratat med har det ingen betydelse hur mycket man rör sig.

Okej, hmm... Intressant. Ska fråga min barnmorska också men vi har inte världens bästa relation tyvärr så därför tänkte jag fiska om erfarenheter här på FL.
  • Anonym (2barnsmor)

Barn nr:2 ville inte pluppa ut, gick hela 42 veckor, städade, gick i trappor, hade sex, ingenting hjälpte för att sätta igång förlossningen!. Var stor som ett hus, var gång jag satt mig på golvet för att hjälpa barn nr:1 med stövlarna stack hon iväg och jag fick kravla mig upp igen, pust!
    Foglossning måste vara jävulsk.
    Har du provat att gå med kryckor eller gångstavar.

• Anonym (A)
    Anonym (2barnsmor) skrev 2020-04-17 12:27:40 följande:

Barn nr:2 ville inte pluppa ut, gick hela 42 veckor, städade, gick i trappor, hade sex, ingenting hjälpte för att sätta igång förlossningen!. Var stor som ett hus, var gång jag satt mig på golvet för att hjälpa barn nr:1 med stövlarna stack hon iväg och jag fick kravla mig upp igen, pust!

Foglossning måste vara jävulsk.

Har du provat att gå med kryckor eller gångstavar.

Haha fyyy! Jag undrar hur mycket det här med promenera faktiskt hjälper egentligen... Men man hör ju hela tiden att man ska gå i trappor osv så man vill ju inte INTE göra det heller om du förstår vad jag menar.

Ja jag har fått kryckor men tycker att det är obehagligt att lyfta upp kroppsvikten men armarna och så hänger höften typ lös utan stöd en stund i luften och då känns det jätteobehagligt! Får inte in någon bra teknik plus är fan inte stark i armarna så orkar ju inte hoppa omkring med dom så länge. Blir mentalt opepp av kryckor också... Haha fan allt är bara omständigt, känner mig så negativ :p
  • Anonym
    Anonym (A) skrev 2020-04-17 12:14:42 följande:

Nej det är klart. Faaaaaaaan... :( Allt gör så himla ont ju!

Förstår. <3 Kämpa kämpa. När är BF?
  • Anonym (F)

Gjorde ingenting annat än vilade de sista dagarna, vid alla graviditeter.

Första barnet: fl började med att vattnet gick när jag klev upp ur sängen på morgonen, efter att jag alltså bara sovit hela natten. Var en vecka före bf.

Andra barnet: Gjorde inget speciellt, plötsligt blev bara förvärkarna jag haft regelbundna, och fl startade. Detta var 10 dagar efter bf på eftermiddagen, jag var hyffsat less.

Tredje barnet: Vaknade vid ett på natten av att vattnet gick, 1,5 timmar senare var barnet ute. En dag innan bf, hade dagarna innan detta legat på soffan och gnällt på sambon om att jag var övertygad om att jag skulle gå två veckor över tiden.

Fjärde barnet: Vaknade 1 vecka innan bf av värkar som blev regelbundna under dagen, ringde hem sambon vid 15 och vid 18-snåret är sonen född.

Hade nog bara slitit ut mig om jag försökt mig på någon fysisk aktivitet, barnet kommer ändå. Så passa på att vila :)

Svar på tråden Kom din förlossning igång trots att du inte promenerade? Någon?