• Yeesman

    Säga upp sig från jobbet och bli arbetslös?

    Jag hatar att gå till jobbet.. Har sån ångest varje dag. Mår dåligt bara av att tänka på jobbet.

    Söker nytt jobb hela tiden men får aldrig nåt annat.. Vad hade ni gjort? Värt att va arbetslös ett tag? Ja överväger faktiskt det.

    Jag är bilmekaniker och spyr bara ja ser en bil.

    Har det jätte bra på jobbet i övrigt är bara så himla trött på de ja gör...

  • Svar på tråden Säga upp sig från jobbet och bli arbetslös?
  • majgrönska

    Klarar du det ekonomiskt? Man får väl inte a-kassa om man säger upp sig själv. Jobba kvar och sök en yrkesutbildning till hösten kanske kan vara en idé.

  • riboflavin

    Jag gjorde så, men då visste jag ju att jag ganska enkelt skulle få jobb om jag kunde konkurrera med att inte ha massiv uppsägningstid. Hade precis som du bara ångest inför jobbet (som jag i grund och botten älskar), gjorde flera försök att bli omplacerad men blev alltid tillbakasatt när det krisade med personal. Fick nytt jobb innan gamla tog slut, bara 75%, men det tog inte många veckor innan de ville att jag skulle gå upp på heltid.

    Så du får ju göra en bedömning av din situation.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Yeesman

    Ekonomiskt funkar det inte så länge tyvärr. Visst säljer ja av lite bilar å sånt får ja ihop ett par hundra tusen och kan va hemma ganska länge vilket lockar ganska mycket.

    Ja söker lixom jobb hela tiden men får ju aldrig nåt annat så vet inte vad ja ska göra. Ja har ju ändå CE behörighet men inte ens ett sånt jobb finns

  • Solis14

    Hej,

    Var i samma situation som dig förra året.

    Planen var att säga upp mig den sista september om jag inte lyckats få ett jobb innan dess. Skulle vid den tidpunkten ha sökt nytt jobb i två år..