• Nanne81

    Killen har dragit sig ur

    Hej.

    Jag och min kille planerade att flytta ihop. Har letat efter en lght i 6 månader nu. Hittade en och frågade honom om det var okej och han sa att han ville flytta ihop. Tre dagar sen, när jag skulle tacka jag till lght då säger han att flytta ihop är ett stor steg som han inte är redo att ta. Nu upptäckte jag att jag är med barn. Han vet att jag inte använder preventivmedel pga jag tål dem inte. Vi har jättebra sex när vi träffas och jag tycker jättemycket om honom. Han sa förut att om det skulle bli barn då skulle det vara okej, men nu när han backade angående att flytta ihop då vet jag inte vad jag ska göra.

    På sistone har han slutat att vilja ha sex, är alltid trött o vill inte komma hem till mig, bara jag som åker till honom.

    Vad ska jag göra? Han har inga barn sen förut, är 42 år och säger att han tycker om mig. Ska jag berätta att jag är med barn? Har frågat om han ville göra slut och han sa nej, att han vill vara med mig, men det känns som tomma ord...

    vet verkligen inte vad jag ska göra... hjälp!

  • Svar på tråden Killen har dragit sig ur
  • Rudbeckius
    Oj, förstår att du är i knipa. Agera både kallt och känslomässigt.

    1) Fundera över vad du vill allra mest, t ex att ni ska flytta ihop, ha barnet och bilda familj. Göra det bästa i den situationen, skapa en bra uppväxt med två föräldrar hos barnet... Eller göra abort, bo själv och söka annan sorts lycka..

    2) Om pappan inte vill flytta ihop och vill/vill inte ha barn ihop, fundera över hur det skulle kunna funka att vara särbos eller separerade föräldrar utan annan relation med barnet, men med fokus på största möjliga trygghet och kärlek för barnet. I detta fall är det ju bästa att vara så bra vänner det bara går...var snäll, och vuxen. Behärska dina känsor, visa dem inte för honom för mycket, då tycker han du är jobbig..

    3) Fundera på om du ska vara ensam förälder till barn som knappt träffa pappa. Underhållsbidraget från pappan kommer ju barnet tillgod, men det är inte stort.
    4) Fortsätta vara singel utan barn
  • Nanne81

    Tack för ditt svar!!

    Du anade inte hur mkt hjälp du gav mig med dina ord!!! Tack så mkt!!

    Ska läsa igen o tänka igenom tills jag kommer på den alternativ som skulle passa oss bättre.

    Tack än en gång!

  • Anonym (ace)

    Vill du verkligen ha barn med en sådan individ?

    Hur kan det komma sig att ni gemensamt valt bort p-medel? Tål du verkligen varken kondomer av olika material, pessar, kopparspiral, etc, förutom rent hormon-baserade varianter?

  • Anonym (Kvinna 39)

    Klart du ska säga som det är! Eller tänkte du vänta tills det syns innan du berättar...?

    Han har redan sagt att han är ok med att skaffa barn. Ni måste verkligen inte flytta ihop just nu för den sakens skull.

  • Anonym (Hej)

    Hur länge har ni varit tillsammans? Hur var det när han förklarade att han inte ville ta steget än, blev det konstigt stämning efter det?

    Jag tycker du fick några bra alternativ ovan. Jag hade i ditt fall funderar över dem och undvikit att träffa honom och ha så mycket kontakt en period. En vecka eller två. Sen troligtvis satsat på att berätta och se hur det går, så länge som du vill behålla själv dvs. Tror det är bäst för din skull att veta vad du själv vill innan du berättar så du vet hur du ska agera när han får veta, för att undvika att tex bli pressad/övertalad till en abort du egentligen inte vill göra.

    Jag beklagar din jobbiga sits och håller tummarna att det löser sig så bra som möjligt! Kanske har han bara någon livskris, men steppar upp om det behövs? Om han sagt så innan så kanske det löser sig? Kram och lycka till <3

Svar på tråden Killen har dragit sig ur