Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Min dotter fick en kallsup i duschen, orolig. !!!

Jag tror inte du behöver vara orolig om hon inte har dessa symptom:

Ett barn som drabbats av sekundär drunkning kommer få symptom som hosta, snabb andning, trötthet och blekhet. Det tydligaste tecknet är ofta att barnet blir väldigt trött och andas häftigt. Det beror på att lungorna kämpar med att ta upp tillräckligt med syre.  Har ditt barn hamnat under vatten och sedan hostar vatten, gurglar och eller är blå om läpparna ska ni inte åka hem och lägga er utan ringa en ambulans. Dock är det inte så att om ni badat och haft roligt så kommer du kunna dö om den vecka pga vatten i lungorna, det är en myt.

https://loppi.se/sa-undviker-du-att-ditt-barn-drabbas-av-sekundar-drunkning/

• Mortiscia80
    askyfullofstars skrev 2020-04-22 20:47:24 följande:
    Är det efter duschen då? När jag torkade henne och så stod hennes pappa bredvid o hon stod och skrattade och lekte med honom. Sen efter 5 minuter somnade hon (det gör hon alltid efter badet så det är inget ovanligt, hon blir jättetrött av att bada). Tror du det är något att oroa sig för?
    Lyssna på andningen, det är nog viktigast. Att hon somnar är i sig inget riktigt symptom utan man måste se till helheten.

När det gäller att få vatten i lungorna kvittar det om det är pga bad, dusch eller något annat.
Svar på tråden Min dotter fick en kallsup i duschen, orolig. !!!