tjugoårsåldern skrev 2020-04-24 16:35:08 följande:
Bekräftelsebehovet- en godare sak än vad man tror!
"Vi är sociala varelser, vilket är varför vi alla gillar att vara älskade. Vi vill att folk ska tänka på oss när de smider planer, vi gillar att berömmas och att känna oss accepterade i sociala grupper."
Beroende hur socialt lagd du är, desstu större kan bekräftelsebehovet vara en fördel om det kandaliserar rätt.
För att utveckla...
Bekräftelsebehovet att vilja vara omtyckt är sunt och viktigt. Såklart det kan bli sjukligt och till den yttersta gränsen till att man inte vågar säga och göra något för tänk om någon inte håller med?!
Det är därifrån man tänker att bekräftelsebehovet betyder.
Men använd det rätt! Till exemepel nu ska jag träna och bli riktigt vältränad och sund så andra säger wow. Det är ju bra och då av en drivkraft. Tillslut kommer du träna på och bara fortsätta för det är en god vana.
Eller om din parner inte bekräftar dig tillräckligt men är god och du vill leva med hen. Ragga, flörta och bekräfta andra lite och få tillbaka det. Sedan mår du bra igen. Tex. mår jag jättebra av att bli bekräftad av män! Så är det och inget fel på. Vilket jag trott länge.
Se styrkorna och fördelarna.