Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Hur gjorde du för att rasa i vikt snabbt?

Jag har gått ner 18 kg på 5 månader. Det jag gjorde var helt enkelt att börja äta normala portioner, och bara en portion vid varje måltid. Jag hade tidigare svårt att kontrollera mitt ätande och hävde i mig alldeles för mycket. Dessutom var jag enormt sockerberoende, satte i mig stora mängder varje dag. Nu har jag fått ett sunt förhållande till mat. Sockerberoendet är borta. Nu när jag har kontroll kan jag ta en fika då och då, och ändå gå ner i vikt. 
    Motionen är såklart en viktig del också. Jag har gått mycket promenader. Jag går nästan varje dag, ca en timme. Promenader är ett bra sätt att förbränna fett. Kroppen måste aktiveras för att få igång en effektiv förbränning. Jag har också gått på lite olika träningspass på gymmet. Det är kanon att gå på pass så att man blir peppad av andra. Jag har svårt för att gå och träna själv på gym, men när man är i en grupp så är det mycket lättare. Kolla upp vad det finns på gymmen i närheten av dig, och prova dig fram. Jag tycker till exempel danspass är jättekul. 
    En annan sak som är viktig att poängtera, är att många äter mycket mindre än de behöver när de vill gå ner i vikt. Då hamnar kroppen i svältläge och gör allt den kan för att behålla det den har. Jag hamnade i en sådan platå ett tag. När jag började äta mer, så kom viktminskningen igång igen. Skaffa lifesum eller liknande, där du kan hålla koll på hur mycket du får i dig, och hur mycket du behöver. Lycka till! 

Svar på tråden Hur gjorde du för att rasa i vikt snabbt?