Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Hur gjorde du för att rasa i vikt snabbt?

Byt jobb till ett där du rör dig om du inte redan har ett sånt. I kombination med 16:8 så lär det hända grejer.

• Anonym (G)
    Anonym (TS) skrev 2020-04-24 09:39:57 följande:

Har testat det med att fasta på kvällen. Svårt. Att fasta på förmiddagen är svårt med jobbet.

Varför? Förmiddagen är lättast för då jobbar man ju och har annat att tänka på. Jag har ganska fysiskt arbete. Jag upplever det som jobbigt de första 2 dagarna sen brukar man vänja sig rätt kvickt. Man kan ju mjukstarta och äta mindre på förmiddagen ett par dagar. Jag tror nämligen att det sitter i huvudet på folk att man måste äta varannan/vart tredje timma. Jag mår mycket bättre av att låta bli.

Dricker kaffe och vatten under fastan.
  • Anonym (G)
    Anonym (TS) skrev 2020-04-24 11:44:02 följande:

Sitter i möten hela dagarna och vill inte ha en kurrande mage...

Tror du inte det går över? Jag har inget magkurr nämligen. Kör du fasta mellan 20:00 - 12:00 så får du ju äta efter halva arbetsdagen.
  • Anonym (G)
    Anonym (TS) skrev 2020-04-24 11:49:51 följande:

För några år sedan fastade jag på förmiddagen i flera veckor, kurrar som tusan.

Ok. Då skulle jag nog satsa på att äta mindre portioner av allt. Och sätt en sluttid på kvällen då du inte äter mer. Kanske 19:00 eller 20:00. Sen kan du ju unna dig senare på helgen.

Du kommer inte rasa ner i vikt men långsamt är inte dumt det heller. Och lite lättare psykiskt.
Svar på tråden Hur gjorde du för att rasa i vikt snabbt?