Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Sorg efter min Hund

Vill bara skriva att jag sörjer med dig! Blev så ledsen när jag läste din text och förstår hur det känns. Min familj fick avliva båda våra katter inom två år från varandra. Jag deltog inte på någon av avlivningarna för jag ville inte minnas dem döda men vet att det kändes som en tickande bomb de sista dagarna. Fanns så mycket kvar att göra tyckte jag.

Hur som helst, du får tänka att du gjorde vovven en tjänst. Den var gammal och har säkert fått god vård av dig under alla år - ända till slutet. Jag brukar tänka att ibland är det bästa för djuret att få somna in och slippa genomgå en massa operationer och effekterna av sådana... Även om det känns hemskt att ta beslutet här och nu så kan det också vara skönt att "ha det avklarat". Tro mig, det är mycket hemskare att ta hem djuret igen och veta att "om fyra dagar ska det somna in" och ta bort matskålar och allt vad det innebär innan man åker iväg. 

Det blir bättre med tiden. Tänk på de fina stunderna ni hade tillsammans, de kommer alltid vara med dig! :) 

Svar på tråden Sorg efter min Hund