Anonym (enkelt) skrev 2020-04-27 21:19:34 följande:
Japp men det är inte vilka anledningar, ursäkter och avsikter personen har som påvekar mig utan personens handlingar alltsp skiter jag högaktingsfullt i vad personen har för ursäkter utan utgår enbart ifrån vad personen gör.
EN handling är allt som spelar någon roll för mig när det gäler svek och lögner för det säger mig att personen inte går att lita på och det är allt jag behöver veta. För det spelar ingen roll om personen har andra bra sidor, är hon/han falsk så går det inte ha ett förhållande med personen. Varför slösa bort tid och energi på att försöka förstå sig på idioter när man bara kan gå vidare och omge sig med trevligare människor?
Nja ibland kan man ju ha en jäkligt bra anledning till varför man beter sig skumt. Så det kan vara intressant att höra anledningar. Har du alltså aldrig varit med om att nån gjort nåt konstigt men sen när du får höra varför så förstår man direkt?
Men i alla fall. Det här med otrohet. En sak som jag tycker är intressant. Varför är det alltid den som är otrogen som är den största äktenskapsbrytaren? Även om det är fel, är det inte lika fel att supa sönder sitt äktenskap, psykisk eller fysisk misshandel, eller att inte vårda relationen genom att prioritera kompisar, jobb, arbete? Att aldrig visa ömhet, aldrig vilja ha sex osv.
Tex. Min pappa söp som ett svin. Var elak mot mamma i fyllan. Vägrade söka hjälp i alla år fast mamma bönade och bad. Hon inledde en relation med en annan. Visst, man kan tycka att hon gjorde fel. Att hon skulle ha lämnat pappa innan ny relation. Men det fanns massor av saker pappa borde gjort också. I slutändan ser jag honom som boven i dramat. Inte mamma. Hans misstag var värre. Ser inte alls på mamma som en oärlig eller otrevlig person. Jag litar på henne.