• Anonym (B)

    Varför reagerar hon så patetiskt?

    Jag och min numera ex-fästmö hade planerat gifta oss i år efter att ha varit tillsammans i 6 år och förlovade i 2 år. I Februari får jag reda på att hon varit otrogen, och inte bara en gång. Hon hade inlett en affär med en manlig kollega på hennes jobb.

    Jag bröt med henne på stört och slängde ut henne (lägenheten står på mig). Sedan dess ringer hon ständigt och storbölar som en liten unge eller kommer och ringer på och bölar på samma sätt och ber och bönar att jag ska ta tillbaka henne. Jag tycker hennes agerande är så j-a patetiskt och under all värdighet. Varför håller hon på så?

  • Svar på tråden Varför reagerar hon så patetiskt?
  • Anonym (Andreas)

    För att hon har ångest och dåligt samvete för det hon gjorde och vill be om ursäkt.

    Hon agerar fullständigt normalt.

  • Anonym (A)
    Anonym (Andreas) skrev 2020-04-25 12:46:57 följande:

    För att hon har ångest och dåligt samvete för det hon gjorde och vill be om ursäkt.

    Hon agerar fullständigt normalt.


    Det är inte normalt att vara otrogen för det första. Hon beter sig som en barnunge för att hon inte kan både få äta kakan och ha det kvar. Det verkar ha kommit som en total överraskning för henne.

    Hon kanske vill använda tårarna som övertalning men det är bra om TS står på sig och inte ger efter.
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (A) skrev 2020-04-25 13:22:20 följande:

    Det är inte normalt att vara otrogen för det första. Hon beter sig som en barnunge för att hon inte kan både få äta kakan och ha det kvar. Det verkar ha kommit som en total överraskning för henne.

    Hon kanske vill använda tårarna som övertalning men det är bra om TS står på sig och inte ger efter.


    Jag sa inte att otrohet var normalt. Jag sa att hennes reaktion var normal.
  • Anonym (Hmm)

    Hon skäms, har dåligt samvete, ångrar sig. Inte en konstig reaktion. Hon har gjort jävligt fel men är inte patetisk. Antagligen älskar hon dig och vill ha dig tillbaka.

  • Anonym (H)

    Hon saknar din bostad...

    Hennes ligg ville bara pippa , men inte erbjuda henne bostad.

  • Anonym (A)
    Anonym (Fråga) skrev 2020-04-25 15:06:02 följande:

    Fråga någon som känner henne om du vill veta. Vi här på Familjeliv vet inte mer om henne än du gör.


    Detta kan bara vara skrivet av en kvinna som inte fattar att just det svaret skulle vara applicerbart på mer än 80 procent av trådarna på familjeliv. Men aldrig att den typ av svar ges när en kvinna har blivit försmådd.
  • Anonym (Hm)

    Ja de kan ju vara så att hon faktiskt ångrar sig. Har kommit på att hon älskar dig och vill ha dig tillbaka.

    Säger inte att otrohet är rätt. Har ingen åsikt i huruvida du ska förlåta henne eller inte. Men hon kan ju fortfarande genuint ångra sig oavsett hur fel hon än gjort.

  • Anonym (R)
    Anonym (Hm) skrev 2020-04-25 16:19:55 följande:

    Ja de kan ju vara så att hon faktiskt ångrar sig. Har kommit på att hon älskar dig och vill ha dig tillbaka.

    Säger inte att otrohet är rätt. Har ingen åsikt i huruvida du ska förlåta henne eller inte. Men hon kan ju fortfarande genuint ångra sig oavsett hur fel hon än gjort.


    Hon vill säkert ha honom tillbaka men jag hoppas TS är karl nog att stå på sig.
    Otrohet är oförlåtligt, i synnerhet när det inte handlar om ett snedsteg på fyllan.
    Och de skulle gifta sig senare i år och allt. Klart hon ångrar sig men det hon gjorde kan inte förlåtas. Hon kan tjuta bäst hon vill. Alternativt är hon bara en dramaqueen som tjuter för att få igenom sin vilja. Jag förstår TS förakt till 100%.
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (A) skrev 2020-04-25 15:34:53 följande:
    Detta kan bara vara skrivet av en kvinna som inte fattar att just det svaret skulle vara applicerbart på mer än 80 procent av trådarna på familjeliv. Men aldrig att den typ av svar ges när en kvinna har blivit försmådd.
    Och ditt inlägg var skrivet av en person som förhoppningsvis klarar av att skilja mellan män och kvinnor i verkligheten - även om hen inte har den förmågan på ett internetforumTomte
Svar på tråden Varför reagerar hon så patetiskt?