• Anonym (B)

Varför reagerar hon så patetiskt?

Jag och min numera ex-fästmö hade planerat gifta oss i år efter att ha varit tillsammans i 6 år och förlovade i 2 år. I Februari får jag reda på att hon varit otrogen, och inte bara en gång. Hon hade inlett en affär med en manlig kollega på hennes jobb.

Jag bröt med henne på stört och slängde ut henne (lägenheten står på mig). Sedan dess ringer hon ständigt och storbölar som en liten unge eller kommer och ringer på och bölar på samma sätt och ber och bönar att jag ska ta tillbaka henne. Jag tycker hennes agerande är så j-a patetiskt och under all värdighet. Varför håller hon på så?

• Svar på tråden Varför reagerar hon så patetiskt?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Hm) skrev 2020-04-25 16:19:55 följande:

Ja de kan ju vara så att hon faktiskt ångrar sig. Har kommit på att hon älskar dig och vill ha dig tillbaka.

Säger inte att otrohet är rätt. Har ingen åsikt i huruvida du ska förlåta henne eller inte. Men hon kan ju fortfarande genuint ångra sig oavsett hur fel hon än gjort.

Men det spelar ju ingen roll om hon ångrar sig. Ett för de flestas fel/svek är gjort och det går inte att göra ogjort.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (FYI) skrev 2020-04-25 19:40:38 följande:

Men det spelar ju ingen roll om hon ångrar sig. Ett för de flestas fel/svek är gjort och det går inte att göra ogjort.

Vad har det med saken att göra? Läs trådstarten. Ts frågar varför hon beter sig som hon gör. Jag presenterar ett förslag på varför hon kanske beter sig så.

Jag la inte in nån värdering huruvida vem som har gjort rätt eller fel eller om han ska ge henne en chans eller inte. Det var ju inte frågan. Men som svar på det du skrev. Självklart kan det spela roll om hon ångrar sig eller inte. OM nån som blivit bedragen funderar på att ge det en chans till är det nog väldigt nödvändigt att den som bedragit visar ånger.

Ts verkar inte intresserad av att ge det en chans. Tror inte jag hade gjort det heller. Men ni måste komma ihåg att det finns väld8gt många som försöker ändå. Vissa med framgång andra inte. Och kom ihåg att om man ger det en chans så innebär inte det att man måste förlåta.
  • Anonym (Neo)

Hon känner skam och ångest söver att inte både kunna ha kakan och äta den.
    Du är i den avundsvärda positionen att som bedragen fått tillbaka makten och kunna ge igen på den otrogna. Enjoy!

• Anonym (FYI)
    Anonym (Hm) skrev 2020-04-26 10:52:17 följande:
    Vad har det med saken att göra? Läs trådstarten. Ts frågar varför hon beter sig som hon gör. Jag presenterar ett förslag på varför hon kanske beter sig så.

Jag la inte in nån värdering huruvida vem som har gjort rätt eller fel eller om han ska ge henne en chans eller inte. Det var ju inte frågan. Men som svar på det du skrev. Självklart kan det spela roll om hon ångrar sig eller inte. OM nån som blivit bedragen funderar på att ge det en chans till är det nog väldigt nödvändigt att den som bedragit visar ånger.

Ts verkar inte intresserad av att ge det en chans. Tror inte jag hade gjort det heller. Men ni måste komma ihåg att det finns väld8gt många som försöker ändå. Vissa med framgång andra inte. Och kom ihåg att om man ger det en chans så innebär inte det att man måste förlåta.
    Oj, förlåt att jag skrev som jag gjorde...
    Ser inte någonstans att ts funderar på att ge en ny chans. Han har slängt ut henne och undrar varför hon håller på som hon gör.
    Det min fundering är...Varför ge en ny chans? Hon har ju redan missbrukat deras förhållande en gång. Inget håller dom tillsammans...Inga barn, vad vi vet...Hans lägenhet (inte delad). Alltså inget som håller dom samman som inte ts kan få bättre någon annanstans. Räcker liksom inte att hon kommit på andra tankar och helt plötsligt kommit på att..."Oj, har jag svikit min pojkvän???", eller?
  • Anonym (enkelt)

1) För att hon inte fick äta kakan och ha den kvar

2) För att hennes otrohet fick konsekvenser

3) För att det inte var vad hon hade trott

4) För att hon inte fick chansen att bortföklara sig och snacka sig ur det

Ja hennes agernade är patetiskt, men vad hade du förväntat dig av någon som är otrogen? Värdighet?

Sluta slösa bort energi på en idiot. Ignorera henne och fokusera på dig själv istället. Skaffa dig en ny tjej och glöm bort muppen.

• Anonym (enkelt)
    Anonym (Fråga) skrev 2020-04-25 15:06:02 följande:
    Fråga någon som känner henne om du vill veta. Vi här på Familjeliv vet inte mer om henne än du gör.
    Det är väl det TS INTE ska göra. Vad hon tycker och tänker är inte längre TS problem. Varför ska han slösa bort tid och energi på henne? Då är det väl bättre att ignorera henne och skaffa sig en vettigare tjej. 
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-04-25 15:02:20 följande:

Hon skäms, har dåligt samvete, ångrar sig. Inte en konstig reaktion. Hon har gjort jävligt fel men är inte patetisk. Antagligen älskar hon dig och vill ha dig tillbaka.

Hade hon älskat TS tillröäckligt mycket så hade hon inte riskerat förlora honom genom att vara otrogen. Så ditt antagande är ganska långsäkt, eller så har du en udda definition av kärlek.
  • Anonym (B)

Ingen behöver bara minsta orolig för att jag ens funderar på att ta skatan tillbaka. Hon kan yla bäst hon vill.

• Anonym (enkelt)
    Anonym (B) skrev 2020-04-27 14:39:58 följande:

Ingen behöver bara minsta orolig för att jag ens funderar på att ta skatan tillbaka. Hon kan yla bäst hon vill.

Nja, men hennes ylande var tydligen tillräckligt viktigt för att få dig att skriva en tråd. Som sagt, glöm idioten och lägg inte ner en endaste sekund av ditt liv på henne mer. Var glad att du slipper henne och fokusera helt på ditt eget liv.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (enkelt) skrev 2020-04-26 23:12:42 följande:

Hade hon älskat TS tillröäckligt mycket så hade hon inte riskerat förlora honom genom att vara otrogen. Så ditt antagande är ganska långsäkt, eller så har du en udda definition av kärlek.

Fast så svart eller vitt är inte livet. Självklart kan man älska nån men ändå vara otrogen. Finns faktiskt folk som kan älska flera. Älska en men vara attraherad av nån annan osv. Säger fortfarande inte att det är rätt. Men alla varianter existerar.
Svar på tråden Varför reagerar hon så patetiskt?