Anonym (Hm) skrev 2020-04-26 10:52:17 följande:
Vad har det med saken att göra? Läs trådstarten. Ts frågar varför hon beter sig som hon gör. Jag presenterar ett förslag på varför hon kanske beter sig så.
Jag la inte in nån värdering huruvida vem som har gjort rätt eller fel eller om han ska ge henne en chans eller inte. Det var ju inte frågan. Men som svar på det du skrev. Självklart kan det spela roll om hon ångrar sig eller inte. OM nån som blivit bedragen funderar på att ge det en chans till är det nog väldigt nödvändigt att den som bedragit visar ånger.
Ts verkar inte intresserad av att ge det en chans. Tror inte jag hade gjort det heller. Men ni måste komma ihåg att det finns väld8gt många som försöker ändå. Vissa med framgång andra inte. Och kom ihåg att om man ger det en chans så innebär inte det att man måste förlåta.
Oj, förlåt att jag skrev som jag gjorde...
Ser inte någonstans att ts funderar på att ge en ny chans. Han har slängt ut henne och undrar varför hon håller på som hon gör.
Det min fundering är...Varför ge en ny chans? Hon har ju redan missbrukat deras förhållande en gång. Inget håller dom tillsammans...Inga barn, vad vi vet...Hans lägenhet (inte delad). Alltså inget som håller dom samman som inte ts kan få bättre någon annanstans. Räcker liksom inte att hon kommit på andra tankar och helt plötsligt kommit på att..."Oj, har jag svikit min pojkvän???", eller?