Anonym (Hm) skrev 2020-04-27 20:49:13 följande:
Nja håller inte med. Du kanske upplever handlingarna som svart och vitt men anledningarna till dem kan ju fortfarande vara flera.
Alla förklaringar är ju inte alltid bortförklaringar, ljug och hitta på. Även om det så klart är så ibland.
Men visst, jag fattar principen att handling är tyngre än ord. Men EN handling definierar inte en hel person. En som är otrogen behöver ju inte vara genomond. Tänker att det kan svårt att hitta någon bra person över huvud taget om du dömer alla så hårt. Finns ju ingen som är perfekt. Nån som varit otrogen kan ju ha massor av bra sidor ändå. Den som blir bedragen kan ju också vara en rutten person. Du låter lite bitter. Blivit drabbad hårt själv?
Japp men det är inte vilka anledningar, ursäkter och avsikter personen har som påvekar mig utan personens handlingar alltsp skiter jag högaktingsfullt i vad personen har för ursäkter utan utgår enbart ifrån vad personen gör.
EN handling är allt som spelar någon roll för mig när det gäler svek och lögner för det säger mig att personen inte går att lita på och det är allt jag behöver veta. För det spelar ingen roll om personen har andra bra sidor, är hon/han falsk så går det inte ha ett förhållande med personen.
Varför slösa bort tid och energi på att försöka förstå sig på idioter när man bara kan gå vidare och omge sig med trevligare människor?