Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Stäng de krogar inte sköter sig!

Snart kommer förhoppningsvis den svenska regeringen också förstå att det inte funkar med rekomendationer som bygger på frivillighet, utan krävs att det blir straffbart att bryta mot rekomendationerna för att bland annat de egoistiska snorungarna (studenterna) ska hålla sig ifrån folksamlingar.

• Anonym (H)
    GodOnlyKnows skrev 2020-04-25 21:19:11 följande:

Stänga? Nej, du vet väl om att vi bor i landet lagom där vi varken ska vara för mesiga eller för hårda.

Om jag förstått saken rätt har vissa ställen fått tre varningar och de kör på som vanligt.

De får några "gula kort" och sedan en böteslapp på 5000 kronor.

Här ska vi inte vara bödlar som stänger ner restauranger.

Jag förstår inte varför inte Sverige bara stänger ALLA krogar samt gör det straffbart att bryta mot rekomendationerna som de gjort utomlands.

Det hade blivit så mycket enklare då och betydligt mindre smittspridning. Just nu har Sverige fler döda i Corona än alla andra nordiska länder tillsammans.
  • Anonym (H)
    Anonym (mew) skrev 2020-04-28 00:11:30 följande:

Från första länken:

"Sveriges statsepidemilog Anders Tegnell har tidigare sagt att ?de allra flesta experter är väldigt övertygade om att någon form av immunitet får man helt säkert?."

Vad vill du ha sagt med det? Det har knappast undgått någon att han sagt så.

Länken handlar om att WHO ger kraftig kritik om hans uttalande då han uttalar sig om något som han själv tror men som det inte finns vetenskapliga belägg för.
  • Anonym (H)
    Anonym (mew) skrev 2020-04-28 00:30:37 följande:

Exakt vad är det du menar det inte finns belägg för? Hur tror du det går till när någon tillfrisknar från en virusinfektion?

Man blir inte immun emot alla virus. Tex HIV blir man inte immun emot, inte RS-virus heller. Finns jättemånga olika virus som man inte blir immun emot för att ha haft viruset.

Jag menar precis det jag skrev, att det inte finns några vetenskapliga belägg för att man blir immun av att ha haft Corona, precis det som står i länkarna.
  • Anonym (H)
    Anonym (mew) skrev 2020-04-28 08:23:00 följande:

Jag är verkligen ingen virusexpert. Menar du att det är så stora likheter mellan HIV och Corona att man kan dra slutsatser utifrån hur HIV beter sig? HIV blir man väl inte ens frisk ifrån, så det verkar som en ganska dålig jämförelse.

Utifrån det jag läst finner jag att man intill visshet gränsande sannolikhet blir immun mot Corona, därav utgår jag ifrån att det är så.

Det var ett exempel på ett virus som man inte blir immun emot eftersom du påstod att man blir immun mot alla virus som man haft. Jag menar givetvis inte att virusen är lika varandra.

Då har du inte läst länkarna jag skickade. Återigen, det finns INGA vetenskapliga belägg för att man blir immun mot Corona om man haft det. Antikroppar mot Corona betyder inte per automatik immunitet. Läs länkarna.

Teorin om att man "med största sannolikhet" blir immun mot Corona var/är en ytterst oprofessionell gissning av svenska FHM, WHO och olika forskare har dock riktat skarp kritik mot det påståendet då det helt saknar vetenskapliga belägg. Man vet inte tillräckligt mycket om Corona än för att kunna göra sådana uttalanden.
  • Anonym (H)
    Anonym (mew) skrev 2020-04-28 17:52:09 följande:

Spännande, undrar var jag påstod att "man blir immun mot alla virus som man haft".

Har heller inte påstått att det finns 100%-iga bevis för att man blir immun mot Corona. Vet inte ens vad sannolikheten är, förutom att den verkar vara hög. Mot detta står din länk till skvallerpressen.

WHO har gjort ett och annat förvirrat uttalande den senaste tiden, det håller jag med om. FHM är inte mycket bättre, men mycket tyder nu på att FHM hade rätt.

Du skrev indirekt det när du skrev "vad tror du händer när folk återhämtar sig från virusinfektioner?"

För det första så blir inte sannolikheten för detta hög pga att någon på FHM gjort ett oprofessionellt uttalande angående en TEORI.

Det spelar ingen roll om min länk är till nyheterna "skvallerpressen", eftersom informationen kommer ifrån WHO.

Att du TROR eller vill tro att FHM hade rätt gör det inte till en sanning.
Svar på tråden Stäng de krogar inte sköter sig!