Anonym (mew) skrev 2020-04-28 08:23:00 följande:
Jag är verkligen ingen virusexpert. Menar du att det är så stora likheter mellan HIV och Corona att man kan dra slutsatser utifrån hur HIV beter sig? HIV blir man väl inte ens frisk ifrån, så det verkar som en ganska dålig jämförelse.
Utifrån det jag läst finner jag att man intill visshet gränsande sannolikhet blir immun mot Corona, därav utgår jag ifrån att det är så.
Det var ett exempel på ett virus som man inte blir immun emot eftersom du påstod att man blir immun mot alla virus som man haft. Jag menar givetvis inte att virusen är lika varandra.
Då har du inte läst länkarna jag skickade. Återigen, det finns INGA vetenskapliga belägg för att man blir immun mot Corona om man haft det. Antikroppar mot Corona betyder inte per automatik immunitet. Läs länkarna.
Teorin om att man "med största sannolikhet" blir immun mot Corona var/är en ytterst oprofessionell gissning av svenska FHM, WHO och olika forskare har dock riktat skarp kritik mot det påståendet då det helt saknar vetenskapliga belägg. Man vet inte tillräckligt mycket om Corona än för att kunna göra sådana uttalanden.