• VillaVillerkulla

    Avtändande hobbies

    Var och en ska naturligtvis göra det i sina liv som gör dem lyckliga. Det innebär ju inte att man behöver umgås med alla. Finns det någon hobby som du finner avtändande hos en potentiell partner?

    För min del har jag svårt för män med bil- och motorcykelintresse, folk som springer på gym eller tycker om att glo på sport.
    Jag tror det är lite ovanligt att finna det oattraktivt, men sådan är jag. 

  • Svar på tråden Avtändande hobbies
  • Fjäril kär

    Hobbys som är begränsat i sitt utövande rent socialt. Där man som partner blir exkluderad.

    Tex gamers, både datorn och spelkonsoler. Bilmeckare är en annan.

  • cosinus

    Allt som går till överdrift skulle jag säga.

    Och allt som riskerar att liksom poppa upp oplanerat.

    Jag har inga problem med någon hobby om det så är dataspel, flugfiske, golf eller rollspel om det är så att jag vet när det ska se om kan planera för det. Men blir det så att så fort jag vänder ryggen till är partnern potentiellt borta en oklar mängd tid då kommer jag sura ihop oavsett vad karln utövar.

    Min man har i perioder spelat lite dataspel. Sånt som interagerar med andra människor och inte kan avbrytas gjorde mig vansinnig när barnen var mindre, de fick han helt enkelt inte spela när de var vakna om han inte först kollat med mig att jag kunde ta barnen en viss tid. Sånt som däremot kan pausas på sekunden om något behöver utföras har jag betydligt mer överseende med.

  • Aniiee

    Inga. Det är inte hobbyn i sig, utan hanteringen därav, som eventuellt kan vara avtändande.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Jemp

    Nej, kommer inte på något. Starka intressen är bland det mest attraktiva som finns, lite oavsett vad det gäller.

  • Themis

    Jag har inga problem att roa mig själv rätt stora delar av tiden men som fler skriver så är det ju när hobbyn är oplanerad i tiden och sabbar för de planer eller helt normala aktiviteter man har som par eller familj som det blir odrägligt.

    Men jag hade nog undvikit att bli ihop med någon som lägger 5-6 block om 2 h eller mer på sin hobby per vecka, för det blir bara att stjälpa över ansvaret för hem och barn på den andra, anser jag.


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /Themis
  • Physalis

    Jag måste nog också säga att det inte handlar om hobbyn i sig utan hur det utövas. Om någon blir så fanatisk över sin hobby att den kompromisslöst går före allt annat. Eller om någon har svårt att sluta prata om sin hobby trots att lyssnaren tröttnat för länge sedan.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Avtändande hobbies