• Lojsen890

    Hur länge tycker ni det är okej att amma?

    Som rubriken lyder - hur länge tycker ni det är

    okej att amma??!

    Jag har själv en 15 månaders som älskar att amma

    men jag har kommit på mig själv att jag döljer det för

    vänner osv pga att det känns som att han är ?för? stor.

    Min omgivning verkar tycka att det är knäppt att amma

    så länge... så vad tycker ni??

  • Svar på tråden Hur länge tycker ni det är okej att amma?
  • Moder1

    Amning är mellan dig och barnet.

    Upp till 3 år kan jag tycka att min gräns går.

    Sista barnet ammade jag 6 månader.

  • nytt eller gammalt

    Tycker ca 2 år är ok. Efter det bör man vara diskret tycker jag.

    Min svärmor ammade sista barnet tills han var typ 5 år och det blev faktiskt lite konstig känsla när vi o släkten satt och fikade och han sprang fram och slet upp hennes tröja och började suga varenda gång.

    Hon är någon slags amningsaktivist, försökte inte dölja något. Utan pratade mycket om hur livsviktig amningen är.

  • annabellelee

    Jag har en tvååring som jag ammar. Man kan sköta det snyggt tycker jag - vi mysammar på kvällen, inte ute bland folk. Hon har lärt sig att det är så det funkar.

  • Jag är bara jag

    Jag ammar min dryga 1,5-åring än och tänker fortsätta ett tag till. Har dock aldrig ammat offentligt eller bland folk förutom nån enstaka gång när han var pytteliten så ingen vet att jag ammar. Det skulle förmodligen bli massor med kommentarer om folk visste. Att amma en 2-3-åring ute bland folk tycker jag inte man gör. Och jag personligen kommer inte amma 3 år heller- andra gör som de vill.

  • Användarenamnet
    Moder1 skrev 2020-04-27 20:04:28 följande:

    Amning är mellan dig och barnet.

    Upp till 3 år kan jag tycka att min gräns går.

    Sista barnet ammade jag 6 månader.


    3 år??! WTF.
  • Moder1
    Användarenamnet skrev 2020-04-27 20:47:24 följande:

    3 år??! WTF.


    Ja jag höjer inte på ögonbrynen om jag ser någon amma en 2-3åring , efter det blir det lite weird för mig.
  • Tomelilla15

    Jag känner nog att gränsen går vid 1. Sen känns barnen för stora. Har inget emot att andra gör det men för mig känns det som onaturligt med ett barn över 1 år. För min egen del slutade amningen vid 5-6 månader.

  • Inga bekymmer

    Har precis slutat amma den yngsta som fyller 2 år i maj. Första ammade jag 9 mån och andra 1 år. Den sista ammade jag nog längre eftersom han var mkt senare i utvecklingen, kändes och känns fortfarande mkt bebisaktig, är mer som en 1-åring i motoriken och springer inte runt. Dessutom vägrade han konsekvent att ta napp, så var därför mkt svårare att sluta tidigare. Har tyckt det mest varit mysigt så tyckte det kändes onödigt att ta en kamp bara för att. Amma på ett tag till du om du och barnet trivs med det. Andra har inte med det att göra!!

Svar på tråden Hur länge tycker ni det är okej att amma?