• Anonym (Bad boy)

    Man, vid val av partner - väljer du bort feminister

    Man, hur ser du på att leva i en relation med en feminist?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Man, vid val av partner - väljer du bort feminister
  • Xzx

    "Normala" feminister har jag inget emot alls, tvärt om! 


    Men dom här rabiata manshatarna kan, på ren svenska, dra åt helvete...

  • MathiasGoesLife

    Jag tycker det är lite tröttsamt och tyder på okunskap att formulera frågan på detta sätt. Eller åtminstone att frågan är slarvigt ställd. Men det är mina tankar, jag har förvisso haft fel förr!

    Först måste man vara överens om definitionen, tänker jag i alla fall. Om man är feminist för att man tycker att man inte ska tjäna olika enbart beroende på kön, är inte ?alla? feminister då? Eller åsikten att man ska hjälpas åt i hemmet, är inte ?alla? feminister då?

    Är man feminist för att det inte gör mig något om kvinnan lagar bilen och jag lagar mat? Eller krävs det att man är motståndare till att män lagar bilar och kvinnor lagar mat för att kallas feminist?

    Ibland verkar det som en del har en bild av att en del feminister tex tycker män ska göra mer än kvinnor i hemmet, eller göra lika mycket trots att de (tex) jobbar mycket mer. Jag har inte träffat såna feminister än. ????

    Får jag trådstartarens definition är jag idel öra och intresserad av ämnet!

  • Anonym (Nej tack)

    Inget sådant i min närhet är accepterat så trött på dessa inpräntade kvinnor som gått för långt även om själva tanken säkert var rätt i tiden så är det idag ett skällsord. Så kvinnor som fortfarande är så rabiata och benägna att leva kvar i dessa konstigheter som det blivit är alla lite Linda Skugge och dom bryr jag mig inte om längre med sitt jagande och fördärv...

  • Anonym (J)
    Anonym (Nej tack) skrev 2020-04-28 12:05:40 följande:

    Inget sådant i min närhet är accepterat så trött på dessa inpräntade kvinnor som gått för långt även om själva tanken säkert var rätt i tiden så är det idag ett skällsord. Så kvinnor som fortfarande är så rabiata och benägna att leva kvar i dessa konstigheter som det blivit är alla lite Linda Skugge och dom bryr jag mig inte om längre med sitt jagande och fördärv...


    Definiera hur dess kvinnor gått för långt i jakten på ett jämlikt liv med mannen? Vilka översteg har gjorts?
  • Anonym (Johan)

    Jag är singel, 40+ och raggar bara på feminister. För det första så är de mer frigjorda och vet hur man njuter i sängen, de är mycket tydligare med om de vill ha sex eller inte och det blir enklare att ragga. De är självständiga och tar gärna initiativ till sex.

    Sen är livet mycket enklare med en feminist, inget tjafs om att bjuda på det ena eller andra. Man förväntas inte vara den som fixar allt utan man kan planera saker tillsammans. 

    Mycket mindre krav på att man skall ha ett bra jobb, fin bil och så vidare. En feminist är mer noga med att man är en bra kille oavsett inkomst och statusprylar. Feminster är mer naturliga när det gäller kläder och smink, man vaknar bredvid samma brud som man gick till sängs med. Har haft några med spacklade ickefeminster som visade sig vara sönderspacklade, botoxläppade och med misslyckade silikonbröst.

    Så summan är mycket mer knulla och mycket mindre jakt på statusmarkörer

  • Anonym (J)
    Xzx skrev 2020-04-28 00:08:15 följande:

    "Normala" feminister har jag inget emot alls, tvärt om! 

    Men dom här rabiata manshatarna kan, på ren svenska, dra åt helvete...


    Varför skulle rabiata manshatare vilja vara ihop och data en man? Kvinnor som hatar män väljer bort män. Vilket är lite mer skonsamt än det motsatta där män som hatar kvinnor kräver en kvinna som i värda fall får plikta med sitt liv.
  • cb66
    Anonym (Nej tack) skrev 2020-04-28 12:05:40 följande:

    Inget sådant i min närhet är accepterat så trött på dessa inpräntade kvinnor som gått för långt även om själva tanken säkert var rätt i tiden så är det idag ett skällsord. Så kvinnor som fortfarande är så rabiata och benägna att leva kvar i dessa konstigheter som det blivit är alla lite Linda Skugge och dom bryr jag mig inte om längre med sitt jagande och fördärv...


    99.99999% av alla som blir våldtagna är kvinnor, 99.9999 % av all som våldtar är män. Kvinnor tjänar mindre än män, det finns fler som heter Johan som är VD än antalkt kvinnliga VDar. Hur har det gått för långt?
Svar på tråden Man, vid val av partner - väljer du bort feminister