Pappan vill behålla?
Tycker inte alls det är obekvämt. Tycker mer att du är en idiotisk faktiskt men det är en annan fråga :)
Tycker inte alls det är obekvämt. Tycker mer att du är en idiotisk faktiskt men det är en annan fråga :)
Det förutsätter ju att man anser att det är ett barn.
Man tar hand om situationen om man avbryter graviditeten.
Ja men om du menar på att jag blir obekväm och att en cellklump som lika gärna skulle kunna vara ett missfall är ett barn. Det tycker jag är rätt idiotiskt synsätt. Hade vi däremot snackat om en den abort runt vecka 20. Då skulle jag hålla med om att det är ett barn och aldrig kunna göra en abort övht- kanske om det är extremt missbildat. Men tycker att man har en lite märklig inställning isåfall om man ser en abort av en cellklump skulle vara ett mord.
Cellklumpen kan gärna få bli ett barn om den vill. Men just nu i detta läge så blir det inte i min livmoder så isåfall får den inackordera sig någon annanstans.
Det är vad du anser, inte jag. Inte heller lagen.
Okej, jag förstår. Var kan jag läsa om det?
Uppenbarligen inte överallt eftersom jag inte sett det. Länka gärna.
Tror dock inte att jag skulle ha lidit speciellt mkt om mina föräldrar valde att göra en abort på mig när jag var ett embyro. Tror jag helt ärligt tog mer skada i att växa upp i en otroligt rörig relation mellan min mamma och pappa som gick ifrån varandra och som därefter använde mig som slagpåse i 18 år och utan en endaste stabil punkt i hela uppväxten.....
Ja, det är ju inte en häst...
Det är ett mänskligt embryo.
Isåfall kanske man skulle börja ordna så att pappor kan bära sina egna barn om inte mamman vill genomgå en graviditet och det ansvaret som följer därefter? Är mkt enkelt å tycka å tänka om hur andra ska göra med sina kroppar. Hade för mig varit mkt enkelt också att ta ett beslut om det var pappan som bar på barnet och gjorde alla fysiska uppoffringar och jag själv kunde ta "guldkanten". Inte få min kropp förvanskad, inte att mitt jobb blir lidande. Inte min pension. Inte jag sp, ska behöva få fula ärr över hela magen som jag ska må dåligt av resten av mitt liv för japp, jag är mkt missnöjd å obekväm i min egen kropp. Får panik av tanken att något ska leva där inne. I mig. I min kropp. Och jag vill inte vara hemma. Jag vill inte genomgå en förlossning. Jag vill inte amma.. Jag vill inte ta det ansvaret som förväntas "av en mamma"... Hade pappan gjort allting det som en mamma förväntas och SKA göra. Det hade varit no problems för mig.